Spring naar inhoud

Foto

Timecode en F1

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp

#1 MarsvonS

MarsvonS
  • REGISTERED
  • 3 berichten

Geplaatst 11 June 2014 - 02:25 PM

Goed om te zien dat het forum weer online is! Heb er altijd nuttig informatie vandaan gehaald :)

Ik ben al een tijdje aan het worstelen met iets en wil graag even de vraag hier neer leggen. Aangezien ik met Timecode draai heb ik het maar in dit forum geplaatst.

Zoals eerder vermeld draai ik met Timecode. Ik heb lang een wens gehad om een sampler erbij te zetten voor loops en samples. Ik ben ooit erg verliefd geworden op de Redsound Soundbite Pro maar helaas is deze nog erg moeilijk te verkrijgen. Dus begint mijn oog langzaam op de NI F1 controller te vallen. Wat ik heb gezien in de filmpjes kan het een mooie aanvulling zijn voor het geen wat ik voor ogen heb. Mijn enige twijfel is of de loops en samples wel syncen met de timecode. Na dagen proberen om Maschine te syncen met timecode ben ik er nu een beetje huiverig voor.

Dus: Syncen de decks die ik met de F1 controleer naar mijn Timecode track decks?

#2 Dj MartijnK

Dj MartijnK
  • REGISTERED
  • 101 berichten

Geplaatst 15 June 2014 - 06:56 AM

Die zullen zeker syncen mits de grid goed staat van de track waardoor je je samples wil gebruiken, ik denk dat de meeste mensen die met timecode draaien daar niet op letten.
Met kant en klare aangeboden samples voor de F1 gaat het meestal wel goed, met zelf gemaakte samples kan het nog aardig puzzelen zijn om die precies goed te krijgen in een remixdeck. Ik speel dan een track af waarvan ik weet dat de grid helemaal goed staat en maak eerst een loopje van de sample die ik wil gebruiken in een gewone deck en schuif net zo lang tot hij precies goed loopt en sleep hem dan naar mijn remixdeck.
Xone 92 | MacBook Pro | 2x X1 | F1 | 2x SL 1200 MK2 | 2x CDJ 1000 MK3 | Traktor Scratch Pro

#3 MarsvonS

MarsvonS
  • REGISTERED
  • 3 berichten

Geplaatst 19 June 2014 - 12:59 PM

Die zullen zeker syncen mits de grid goed staat van de track waardoor je je samples wil gebruiken, ik denk dat de meeste mensen die met timecode draaien daar niet op letten.
Met kant en klare aangeboden samples voor de F1 gaat het meestal wel goed, met zelf gemaakte samples kan het nog aardig puzzelen zijn om die precies goed te krijgen in een remixdeck. Ik speel dan een track af waarvan ik weet dat de grid helemaal goed staat en maak eerst een loopje van de sample die ik wil gebruiken in een gewone deck en schuif net zo lang tot hij precies goed loopt en sleep hem dan naar mijn remixdeck.

Thnx voor je reactie! Dat is iets wat ik zelf ook al dacht om inderdaad te gaan gridden. Dan weet ik dat ik hem kan aanschaffen.. ;)

#4 Dj MartijnK

Dj MartijnK
  • REGISTERED
  • 101 berichten

Geplaatst 19 June 2014 - 04:11 PM

Maar als ik je goed begrijp heb je al een Maschine. Daar kan je toch precies het zelfde mee, of eigelijk nog veel meer mee dan een F1?
Xone 92 | MacBook Pro | 2x X1 | F1 | 2x SL 1200 MK2 | 2x CDJ 1000 MK3 | Traktor Scratch Pro

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers