Spring naar inhoud

Foto

Vestax VCM-600

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
15 reacties op dit onderwerp

#1 Reind

Reind

VIP member

• REGISTERED
  • 926 berichten

Geplaatst 27 April 2010 - 10:42 PM

Zoals gewoonlijk hier alle vragen en opmerkingen naar aanleiding van de review, deze keer de VCM-600 van Vestax.
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.

#2 david wolff

david wolff
  • REGISTERED
  • 27 berichten

Geplaatst 28 April 2010 - 09:47 AM

Leuk om te lezen. Met name omdat ik de controller al ruim 8 maanden gebruiken. En niet voor Abelton... Nee voor traktor. En ik moet zeggen dat me dit erg goed bevalt. De vele knopjes zijn super en ik heb nu ik de meeste dingen heb toegewezen een overzichtelijk apparaat waar ik de meeste opties van traktor volledig kan benutten.

kanaal 1 tot 4 heb ik toegewezen aan deck a t/m d. Kanaal 5 en 6 heb ik volledig toegewezen aan de fx1 en fx2 binnen traktor.

Ik vind het echt heerlijk draaien. Ben benieuwd of andere mensen de vcm ook gebruiken voor traktor. Ik wil iig niet meer zonder.

#3 djdolivieira

djdolivieira
  • REGISTERED
  • 816 berichten

Geplaatst 28 April 2010 - 10:16 AM

Deze lijkt me idd heel vet. En Vestax is kwaliteit spul.
3xCDJ1000mk3/mk2-DJM700-3xSL1210mk2-EFX1000-TraktorScratchPro2-NIAudio4DJ-NIAudio8DJ-2xNIKontrolX1-SeratoScratchLive2.2-RaneSeratoSL1-SennheiserHD25CII-AkaiAPC20-EvolutionMK-249C-AbletonLiveSuite8-Reason4-CubaseLE5-ShurePG48-Wavelab6-Macbookpro

#4 DjKieftenbelt

DjKieftenbelt
  • REGISTERED
  • 225 berichten

Geplaatst 28 April 2010 - 12:36 PM

Leuk verslag om te lezen! Lijkt mij een prima, maar vooral een erg fijne controller om mee te werken. Alleen jammer van de prijs, van mij een reden dat hij niet bij mij zal gaan staan.
Reloop RMP-1 | Reloop RMX-40 DSP | Reloop RMP-1 | NI Audio8DJ | Macbook pro 13"

#5 freakbox

freakbox
  • REGISTERED
  • 47 berichten

Geplaatst 15 May 2010 - 10:19 AM

Op zich ben ik best wel geinteresseerd in deze controller. Het is namelijk wel een degelijke vervanger voor mijn UC-33e. Toch ben ik bang dat ik dat geld liever uitgeef aan een betere soundcard en een launchpad.

Mocht de prijs zakken dan ga ik hem zeker halen.
[minimal] RMW020 - Raar Maar Waar Amsterdam & BlueCode Records

#6 tekki

tekki

VIP member

• VIP Members
  • 3,961 berichten

Geplaatst 15 May 2010 - 03:45 PM

Ik heb helaas nog niet met een UC-33e mogen werken. Ik weet dus niet hoe de faders voelen.
Maar, als je het nog niet hebt, is vooral een fijne geluidskaart de investering meer dan waard.

Zoals de review al lang en breed bemeet, de VCM-600 is inderdaad een gave, lees solide en fijne, controller, maar ik vind het teveel geld voor wat je krijgt.
Je moet het doen met de preset doen die de controller uit stuurt. Mocht je rotaries op relative stand hebben in plaast van absolute, of juist vice versa, dan is dit niet in te stellen. Evenzo als je buttons al dan niet in toggle mode wilt hebben.
Dit is iets dat niet te regelen is op de controller zelf, of in software.

Ik denk, dat je zelf veel meer kunt halen uit een UC33e, een goede geluidskaart en een launchpad.
Mede omdat je op deze manier veel meer controle hebt over je muziek.
Peavey Eurosys 1PM - BCR2000 - Native Instruments Kontrol S4 - MIDIfighter - Peavey Eurosys 1M- MacBook Pro

#7 freakbox

freakbox
  • REGISTERED
  • 47 berichten

Geplaatst 31 May 2010 - 08:17 PM

Mijn UC-33e is een prima controller, ondanks dat hij erg plastic aanvoelt. Toch gebruiken veel dj's hem ondat hij erg draagbaar is en bijna niet kapot kan. Hij is zelfs zo klein dat hij met gemaak in mijn handbagage verdwijnt als ik in het vliegtuig naar Berlijn stap. Dit gaat waarschijnlijk niet lukken met de VCM-600.

Toch loop ik langzaam aan tegen de beperkingen van mijn UC-33e aan, want ik gebruik nogal wat kanalen in Ableton voor mijn live sets. De eerste oplossing is een launchpad, want dat scheelt een hoop gezeur met de muis. Maar ik wil eigenlijk ook iets meer controle over mijn effecten.

Trouwens, de prijs in Engeland is iets beter, want hier kan ik hem voor 500-530 pond (626 euro) aanschaffen. Het is nog steeds een hoop, maar het scheelt iets.

De indeling van de VCM-600 spreekt mij erg aan, maar wat ik nog niet helemaal uit de review kon opmaken is het gemak van het midi mappen in Abelton. Het plus-punt van de UC-33e is dat hij zich erg makkelijk leent voor het mappen van midi. Toch is er een klein gedeelte van de controller dat niet goed valt te mappen door fabrieksinstellingen.

Reind, zijn alle knoppen zelf te mappen bij de VCM600? Hierbij bedoel ik ook de knoppen die "standaard" zijn ontworpen voor Ableton clip functies. Aangezien ik een launchpad wil halen hebben deze geen functie meer voor mij en ik zou ze liever voor een extra effect gebruiken.

Bedankt voor de info.

#8 tekki

tekki

VIP member

• VIP Members
  • 3,961 berichten

Geplaatst 31 May 2010 - 10:46 PM

In de software is (Ableton) is het vrij om te mappen.

De signalen die door de VCM uitgestuurd worden niet.
Peavey Eurosys 1PM - BCR2000 - Native Instruments Kontrol S4 - MIDIfighter - Peavey Eurosys 1M- MacBook Pro

#9 freakbox

freakbox
  • REGISTERED
  • 47 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 11:14 AM

Bedankt voor de info Tekki.

Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik hem ergens kan bekijken. Ik wil wel eens proberen hoe de faders aanvoelen.

#10 Royce

Royce

Moderator

• REGISTERED
  • 5,565 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 11:31 AM

Misschien is één van de APC's eerder een optie voor je?
Numark NS7II I Syrincs M3-220 DT I Macbook Pro I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!

#11 freakbox

freakbox
  • REGISTERED
  • 47 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 02:12 PM

Misschien is één van de APC's eerder een optie voor je?

Helaas niet, want ik vind het aantal knoppen/faders op de APC-40 wat matig. Verder wil ik graag een traditionele layout (hi/mid/low) en dit kan ook niet echt lekker op de APC. Ik ga sowiezo een launchpad aanschaffen, omdat deze goedkoper is dan de APC's en omdat dit een goede aanvulling is op de UC-33e.

Maar helaas blijf ik het probleem houden dat ik 20 kanelen gebruik in Ableton en vrij veel effecten tot mijn beschikking wil hebben. Het klinkt misschien als een overkill, maar ik denk dat ik het zeker wel kan gebruiken. Toch maak ik me nog wel een beetje zorgen om de afmeting van de VMC-600. DIMENTIONS : 480(W)X310(D)X40(H)(Excluding knob height)....

#12 tekki

tekki

VIP member

• VIP Members
  • 3,961 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 02:35 PM

Bedankt voor de info Tekki.

Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik hem ergens kan bekijken. Ik wil wel eens proberen hoe de faders aanvoelen.

De faders voelen heel goed en stabiel aan. Echt niets mis mee.

Ze waren lekker stroef toen ik mijn review versie kreeg. Ze waren niet te licht, niet te zwaar, gewoon precies zo lekker als dat ik een line fader zou willen hebben.

De review versie was al flink wat mensen afgeweest volgens mij, maar dit heeft geen nadelige gevolgen op de controller gehad.
Vandaar dat Reind en ik volmondig kunnen zeggen dat er niets tot weinig mis was met de built quality.

Wat wel zo is, je hebt op de VCM _maar_ 6 line faders en op de APC 8 line faders.
Ondanks dat je rond de 20 kanalen gebruikt in Ableton, is het misschien handig voor jou om channels te groupen.

Kanalen die veel overeenkomsten hebben, tegelijk in en uit faden, kun je samen gooien, zodat je toch uitkomt met het aantal faders dat je ter beschikking hebt,

Mocht dit nog niet toereikend zijn, zou je eens kunnen kijken naar een geluidskaart met heel veel outputs gecombineerd met een oude patchmixer?

#13 freakbox

freakbox
  • REGISTERED
  • 47 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 04:36 PM

Wat wel zo is, je hebt op de VCM _maar_ 6 line faders en op de APC 8 line faders.

Klopt, maar de return A/B, Master, Tempo, en desnoods crossfader, kan ik ook mappen voor een kanaal.

Op dit moment heb ik al een aantal kanalen moeten groupen, aangezien de UC-33e ook maar 10 faders ter beschikking heeft. Dit probleem zal blijven bestaan, maar moet op te lossen zijn door slim te groupen.

Wat bedoel je precies met een oude patchmixer?

#14 tekki

tekki

VIP member

• VIP Members
  • 3,961 berichten

Geplaatst 01 June 2010 - 08:09 PM

Een beetje zoals dit:

#15 JDFS

JDFS
  • REGISTERED
  • 344 berichten

Geplaatst 07 April 2012 - 01:26 PM

Ik zat even onderzoek te doen naar deze controller en voor mij iets belangrijks miste ik in de review; hebben de EQ pots klikjes op 12 uur?
MacBook Pro 13.3" | Traktor Kontrol X1

#16 tekki

tekki

VIP member

• VIP Members
  • 3,961 berichten

Geplaatst 07 April 2012 - 08:50 PM

Voor zover ik mij kan herinneren niet... Maarja.. het is al van ruim drie kwart jaar voor de review dat ik hem in gebruik had.
Naar mijn weten volgt hij feilloos de EQ3 van Ableton op, deze heeft naar mijn weten geen 0 punt op standje 12 uur.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers