Spring naar inhoud

Foto

Midi mapping download sectie, dit eerst lezen!

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp

#1 Reind

Reind

VIP member

• REGISTERED
  • 926 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 01:37 PM

Een groot voordeel van het digitale draaien in combinatie met een midi controller is dat je als gebruiker de volledige controle hebt over welke knop welke functie aan stuurt binnen de software. Deze vorm van "customizen" gebeurt aan de hand van een midi mapping. Op het internet zwerven enorm veel van deze midi mappings rond en vaak is het niet duidelijk wie de midi mapping in elkaar gezet heeft, in combinatie met welke software en welke versie van de software hij correct werkt, welke knoppen op de controller gekoppeld zijn aan welke functie binnen de software e.d.

In deze download sectie proberen we dus een centrale plek te creëren waar gebruikers een midi mapping voor hun apparaat terug kunnen vinden maar ook een eigen gemaakte midi mapping kunnen plaatsen zodat andere gebruikers deze ook kunnen gebruiken. Nu is dat laatste ook meteen een klein probleem want wanneer we de boel compleet open zouden gooien ontstaat er binnen de kortste keren een chaos en heeft het centraal aanbieden van de mappings ook weinig nut meer door de enorme wildgroei aan niet werkende midi mappings.

Om die reden zijn er een aantal regels/voorwaarden verbonden aan hoe een midi mapping er uit moet zien voor deze door ons in de download sectie word opgenomen.

Zorg voor een werkende mapping.
Niets is zo vervelend als een mapping downloaden, installeren en er vervolgens achter komen dat de mapping helemaal iet werkt. Controleer deze dus zorgvuldig voor je hem bij ons aanbied.

Zorg voor documentatie.
Wanneer je een midi mapping aan bied zorg en dan voor dat er een "handleiding" bij zit waarin vermeld word hoe de midi mapping geinstalleerd woet worden, welke midi kanalen er gebruikt worden en welke eventuele andere aanpassingen er moeten worden gemaakt om de boel werkend te krijgen. Dit kan gewoon in een simpel .txt bestand en hoeft geen uitgebreide powerpoint presentatie tutorial te zijn.

Vermeld met welke software de midi mapping werkt.
Aan een midi mapping voor Traktor heeft een Serato gebruiker helemaal niets, zorg er dus voor dat dit duidelijk aangegeven word en vermeld ook duidelijk het versienummer van de software waar deze midi mapping mee zou moeten werken.

Zorg voor een midi mapping lay-out.
Handig voor een andere gebruiker is een lay-out van de controller waarbij vermeld word welke knop aan welke functie binnen de software gekoppeld is.

Wees bereid enige hulp te bieden aan mensen die het misschien niet helemaal snappen.
We kunnen je natuurlijk nergens toe verplichten maar het zou fijn zijn wanneer je midi mapping is toegevoegd aan onze database je ook bereid bent enige ondersteuning te bieden, voor iedere mapping openen we een topic op ons forum waarin jij als "schrijver" van de midi mapping eventueel mensen kan helpen die jouw midi mapping gebruiken. Uiteindelijk is er nog nooit iemand slechter geworden van het iemand anders een helpende hand toe steken...
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.

#2 Reind

Reind

VIP member

• REGISTERED
  • 926 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 02:33 PM

Ik heb maar alvast een opzetje gemaakt, eventuele aanvullingen en opmerkingen horen we graag...

#3 biscuit

biscuit
  • REGISTERED
  • 63 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 03:25 PM

klein vraagje: die lay-out van die midi mapping, moet die printbaar zijn en als overlay te gebruiken zijn? Of mag dat gewoon een afbeelding zijn waarbij je zelf snel wat tekst bij typt?
Stanton C.314 / Technics SL-1200MK2 / Korg Zero 4 / Technics SL-1200MK2 / Stanton C.314 / Technics RP-DJ1210 / Traktor Scratch

#4 Thomass

Thomass
  • REGISTERED
  • 615 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 03:49 PM

Fijn dat hier ook een apart forumdeel voor is gemaakt ;)

Dus mag je hier ook een topic in maken als je vragen hebt over een bepaalde mapping?
Misschien een idee om een map te maken waar mensen een bepaalde mapping aan kunnen vragen?

en ook Misschien een idee om ook hier een grote kleine vragen topic in te maken?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

#5 Reind

Reind

VIP member

• REGISTERED
  • 926 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 07:34 PM

klein vraagje: die lay-out van die midi mapping, moet die printbaar zijn en als overlay te gebruiken zijn? Of mag dat gewoon een afbeelding zijn waarbij je zelf snel wat tekst bij typt?

Nee hoeft niet printbaar te zijn e.d. Gewoon iets in onderstaande vorm volstaat prima,
Geplaatste Afbeelding

Dus mag je hier ook een topic in maken als je vragen hebt over een bepaalde mapping?

Niet helemaal, hier komen alleen topics te staan welke gerelateerd zijn aan de mappings welke in onze database zijn opgenomen.

Misschien een idee om een map te maken waar mensen een bepaalde mapping aan kunnen vragen?

Zal niet gebeuren ben ik bang, als mensen iets willen zullen ze of zelf aan de slag moeten OF men zal iemand moeten zoeken die het voor hem wil doen. Ik was echter niet van plan om voor jan en alleman mappings in elkaar te gaan klussen. Het gaat hier dus puur en alleen om mappings welke van gebruikers af komen en die gedeeld worden door die mensen met de rest van de AboutDJ community.

#6 Royce

Royce

Moderator

• REGISTERED
  • 5,565 berichten

Geplaatst 16 August 2009 - 09:33 PM

Heb mijn topic er maar vast naar verplaatst :+
Numark NS7II I Syrincs M3-220 DT I Macbook Pro I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!

#7 dj_wb

dj_wb

VIP member

• VIP Members
  • 1,137 berichten

Geplaatst 25 September 2009 - 08:23 AM

mooi :)

moet mijn xone 1 mapping nog steeds goed werkende zien te krijgen met traktor 1.2 :x
www.readthefuckingmanual.com
Allen & Heath supported by Apple macbook pro 17" , NI, audio 8dj maschine & kontrol x1

#8 voltcontrol

voltcontrol

VIP member

• VIP Members
  • 2,708 berichten

Geplaatst 25 September 2009 - 09:05 AM

Zijn de configs en hulp hier: http://www.xone.co.uk/dconfig/ any good WB?
Computers are useless. They can only give you answers.

#9 djsteve

djsteve
  • REGISTERED
  • 832 berichten

Geplaatst 25 September 2009 - 10:06 AM

en staat er al iets online? Waar zou ik dat dan vinden?
My turntable is not dead. At all. My cd player is...

#10 XRay

XRay
  • REGISTERED
  • 52 berichten

Geplaatst 26 September 2009 - 10:19 AM

Graag zou ik willen weten hoe ik mijn xone 3D en Trakor kan mappen.

Ik zou graag willen zien dat als ik een fader open zet of aan een knop draai op mijn xone dat ik dit zie gebeuren in traktor.
Wi weet raad ???

Gr Ray

#11 10us

10us
  • REGISTERED
  • 1,020 berichten

Geplaatst 26 September 2009 - 10:46 AM

Staan wel tutorials op de site over het mappen, neem die is door en dan moet het zeker lukken..
Xoned

#12 Diminish

Diminish

Moderator

• REGISTERED
  • 698 berichten

Geplaatst 02 October 2009 - 09:01 AM

volgens mij zit je in het verkeerde topic om opnieuw te vragen naar een midi mapping voor de xone 3d..
op dit forum is ook genoeg te vinden...
dit topic gaat niet over de discussie of iets in de handleiding staat ja of nee... graag ontopic anders strafpunten!

geef je een tip : http://www.xone.co.uk/3D/

edit - offtopic geneuzel verwijdert
2x Technics 1200mk5, 2x Genelec 8020a. 1x A&H Xone 42,
Lenovo SL500 laptop --- Traktor Scratch pro user! ---

Founder of Bruutgeluid

#13 Swordfish

Swordfish
  • REGISTERED
  • 125 berichten

Geplaatst 10 October 2009 - 05:25 PM

handige topic.

Ik ben ook opzoek naar mapping van de xone 1d. Met uitleg !!
Als iemand er een heeft, of een link heeft. Graag !!

#14 301

301
  • REGISTERED
  • 99 berichten

Geplaatst 12 October 2009 - 01:28 PM

Op de Denon Dj Forums is een ene Wyley bezig met het maken van Denon D-S1200 two Deck TSI template met LED & Display support inclusief handleiding voor Traktor Pro 1.2.1

Ik zal (mits toestemming) de betreffende bestanden hier neerzetten (want linken naar een ander forum was niet toegestaan toch?)
Ik wou het even melden voor degene hier met ook S1200 verlegen staan te wachten.
Als het me te lang duurt zal ik het zelf uitvogelen.
CDJ2000 - DN-X600 - CDJ2000

#15 -Dj_AxL-

-Dj_AxL-
  • REGISTERED
  • 22 berichten

Geplaatst 27 October 2009 - 09:23 PM

Ik ben zelf net even bezig geweest met het aanpassen van de oude midi mapping naar deze voor traktor pro 1.2.1, maar zit hier en daar wel nog met problemen (zelf een midi mapping van 0 beginnen kan ik sowieso niet, dus het kan heel goed zijn dat er dingen overbodig zijn, maar wat ik er mee wil doen, doet het toch normaal gezien). Ik vond het echter wel handig dat het jogwheel bij de vorige mapping kon ingesteld worden op òf scratch òf bend, bij deze versie is het mij tot nog toe enkel gelukt om de 2 te combineren: nl bij druk uitoefenen -> scratch / licht aanraken -> bend... (wat in mijn ogen niet bepaald ideaal is, want er moet er maar 1 zo stom zijn om zijn hand op je jog te zetten en de muziek stopt)
Iemand die mij kan helpen? ('t is behoorlijk dringend)

hoe dan ook, dit is wat ik tot nog toe ervan gemaakt heb.
http://rapidshare.co...00.tsi.zip.html
synq xtrm 1 - denon dn s-1200 - reloop rmx 40 dsp - denon dn s-1200 - synq xtrm 1 - macbook - technics rp-dh1200

#16 Nicholas R

Nicholas R
  • REGISTERED
  • 109 berichten

Geplaatst 29 October 2009 - 11:58 AM

Ik sta op het punt om mijn mapping voor de EKS otus online te zetten inclusief werkende LEDs, maar de knop 'nieuw topic' is nergens te vinden... Is dat met een rede, of is dat een foutje? Als het met een rede is, wat moet ik dan doen om mijn mapping aan te bieden?
OTUS

#17 pantoffelheld

pantoffelheld
  • REGISTERED
  • 290 berichten

Geplaatst 26 December 2009 - 01:39 PM

ik heb ook enkele mappings liggen van een padkontrol, nanopad, nanokontrol en een uc33 die ik ook eventueel wel wil delen mits interesse. ik gebruik deze wel allemaal samen.

#18 theglibidos

theglibidos
  • REGISTERED
  • 1 berichten

Geplaatst 26 December 2009 - 01:46 PM

Ik heb ook uc-33 en nanopad dus mij zou het alleszins wel interesseren!

#19 Royce

Royce

Moderator

• REGISTERED
  • 5,565 berichten

Geplaatst 26 December 2009 - 04:43 PM

Even een mailtje naar Reind sturen.. Zoals je kunt lezen moeten de mappings eerst goedgekeurd worden.
Ze moeten aan de regels voldoen die hierboven genoemd staan. Zorg er dus voor de de mapping wel goed werkt!
Numark NS7II I Syrincs M3-220 DT I Macbook Pro I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!

#20 actyves

actyves
  • REGISTERED
  • 7 berichten

Geplaatst 08 February 2010 - 02:12 PM

Hoi, is er iemand die weet waar ik een midi mapping voor traktor 1.2.4 met iMac + Xone 4D kan vinden?
Hopelijk kan iemand me helpen want zie -als beginnende digitale DJ- het bos niet meer door de bomen....

Cheerz!
Yves

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers