Spring naar inhoud

Foto

Vraagje over aansluiting

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp

#1 Nath0rigin

Nath0rigin
  • Members
  • 5 berichten

Geplaatst 28 December 2015 - 08:14 AM

Hoi guys,

Ik draai thuis muziek op de computer via Traktor. Ik gebruik daarbij een Midi controller om liedjes te mixen.

Nou wil ik graag een stapje duurder gaan met betrekking tot apparatuur maar ik weet niet precies of alles wel compatible is met Traktor DJ.

Kan ik een willekeurige CDspeler kopen (ik heb een Dap CDMP-750 op het oog) en aansluiten op een mixer die geschikt is voor Traktor? Of moet ik een dj set kopen die specifiek bedoeld is als midi apparatuur?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

#2 Dj MartijnK

Dj MartijnK
  • REGISTERED
  • 101 berichten

Geplaatst 29 December 2015 - 06:29 PM

Je moet iets duidelijker zijn met wat je heb en wat je wil.

Zoals jij aan geeft:Ik draai thuis muziek op de computer via Traktor. Ik gebruik daarbij een Midi controller om liedjes te mixen.

Dus laptop/pc, Traktor en midi controller? Meer niet? Waar komt je geluid uit? 

Kan ik een willekeurige CDspeler kopen (ik heb een Dap CDMP-750 op het oog) en aansluiten op een mixer die geschikt is voor Traktor? Of moet ik een dj set kopen die specifiek bedoeld is als midiapparatuur?

Je wil met de cd-speler Traktor aan gaan sturen en voor je 2e deck je midi controller blijven gebruiken? De cd speler die je op het oog heb komt een analoog signaal uit, dus Ik kan je vertellen dat dat zo niet gaat werken. Of je moet over gaan op timecode maar daar heb je Traktor Scratch, een geluidskaart en een mengpaneel voor nodig.  

Traktor is functioneel een heel uitgebreid programma, met een simpele midi controller kan je hier al een hele hoop uit halen. De enige reden om over te gaan/uit te breiden naar een ander midi systeem is bedieningsgemak. Als ik jou was zou ik eerst helder proberen te krijgen wat je wensen zijn, analoog, digitaal of een combi. Als je die keuze gemaakt heb kijk dan eerst eens wat de markt te bieden heeft en wat binnen je budget past.   

Xone 92 | MacBook Pro | 2x X1 | F1 | 2x SL 1200 MK2 | 2x CDJ 1000 MK3 | Traktor Scratch Pro

#3 ElayZ

ElayZ

Moderator

• MODERATORS 2015
  • 111 berichten

Geplaatst 30 December 2015 - 05:06 PM

Inderdaad zoals Martijn al aangeeft, wat is je doel? En waarom 'een stapje duurder' ? (hoeveel duurder? paar 100 of paar 1000?)

Je kunt wel veel geld uit gaan geven maar als je zo af en toe thuis wat op de computer mixt is het zonde om zomaar veel geld er in te stoppen.

Wil je ook echt op grotere feestjes kunnen gaan draaien zegmaar? Dan is het handig om te leren draaien met CDJ's bijv want dat is wat er in clubs etc staat.

Maarja die zijn prijzig om te kopen...

Een willekeurige CD speler zal inderdaad niet zomaar werken tenzij er expliciet vermeld wordt dat hij ook geschikt is als midi controller.

Timecode kan ook nog inderdaad maar dat zou ik je eerlijk gezegd afraden. Hoop gedoe met kabels en geluidskaarten etc. Is vooral leuk als je met vinyl wilt kunnen draaien op de 'ouderwetse' manier en toch met mp3/wav.

Dan moet je toch eigenlijk wel echt wat meer ervaren zijn denk ik..

Maar als ik je verhaal zo hoor, zou je dan niet beter af zijn met bijv een Kontrol S5 (of beter nog; S8?), of een 2e hands S4 via marktplaats bijv.

Kijk hier eens rond: http://www.native-in...oducts/traktor/

Doe daar nog een paar goeie (actieve) speakers zoals bijv KRK Rokit series of iets vergelijkbaars en je hebt al een heel leuk setje waar mee je veel meer uit Traktor kunt halen.

Bewerkt door ElayZ, 30 December 2015 - 05:09 PM.

#4 Nath0rigin

Nath0rigin
  • Members
  • 5 berichten

Geplaatst 03 February 2016 - 03:57 PM

Hey guys - bedankt voor de uitgebreide uitleg, wordt erg gewaardeerd. Ik heb momenteel een vrij aparte opstelling. Ik heb een 2 kanaals mixer van Dap Audio en heb die aangesloten aan mijn Dap CDMP-750. Daarnaast heb ik Traktor aangesloten op een Numark Mixtrack en gebruik ik DECK A voor samples en DECK B als CHANNEL 1 van de mixer. de CDMP is CHANNEL 2.

Ik kan effecten (leren) gebruiken met Traktor, en gebruik de CDMP om de barebone skills van het draaien onder de knie te krijgen. 

Kortom - genoeg om mee te spelen en te leren. 

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers