Je bent niet ingelogd.
LET OP: Dit forum is niet langer in gebruik, het AboutDJ forum is verhuisd naar http://www.aboutdj.nl/community.
Om gebruik te kunnen maken van het "nieuwe" forum zul je je opnieuw moeten registreren.
Met de Evo 5 spaar je je ook meteen die E 400,- uit die je anders aan een Audio8 geluidskaart had moeten uitgeven. Dan is hij dus ineens 'goedkoper' dan een DJM 800 
funkonetic schreef:
@ JUG nu valt die zero4 dus af maar waarom kijk je dan niet eens aar een evo5, of is dat niet jou smaak!
Het gaat me niet persé om naam en faam hoor.
Mijn PCV275 heeft zijn diensten bewezen & loopt wat op zijn laatste benen.
Ik was eerst aan't overwegen om mijn Technics te verkopen & dan 2 nieuwe Super OEM's & een DJM600 aan te schaffen.
Maar aangezien de 600 al zo passé is & er véél beters te verkrijgen valt was ik dus in de richting van een DJM800 aan't kijken.
Nu, mijn Technics ga'k houden & de DJM800 komt er zeker aan. Een Evo5 is zeker een zéér deftige mixer, misschien eveneens zoals de DJM800 wat overkill voor thuisgebruik. Maar toch, de DJM800 was zowat't eerste waar ik aan dacht, ondanks de prijs... En ik denk niet dat dat snel zal veranderen.
Wat niet wegneemt dat de Evo5 zeker evenwaardig zou zijn ofzo. Maar ik heb gewoon al veel ervaring met de 600 gehad & nu de 800 er al even is & de standard overal is, is dat voor mij gewoonweg de makkelijkste keuze 
Laatst bewerkt door JuG (2008-04-28 15:10:14)
Hey JuG,
als je de Evo 5 overweegt, misschien dat je voor de grap dan ook eens moet kijken naar de Korg Zero8, of de Rane TTM57sl.
De laatste is een Battlemixer met MIDI. 
[edit]
Sorry, zag net je booth... EN je hebt meer apparatuur dan alleen maar twee draaitafels... Vergeet de Rane TTM57sl dan maar. 
[/edit]
Laatst bewerkt door tekki (2008-04-28 20:40:28)
Ik heb zelf een Korg Zero 4.
Ik was ook serieus aan het twijfelen toen ik deze kocht tussen een Ecler, Pioneer of De korg. De Pioneer viel snel af. Ik heb al enkele keren op dit toestel gedraaid (mijn neef heeft hem staan) en ik was heel snel uitgekeken op die effecten. De Evo heb ik nooit onder handen gehad, de Nuo's al wel en deze vond ik dan ook wel minder leuk draaien door de dikke EQ knoppen.
Dan ben ik de Korg gaan testen in een winkel en ik was daarna zeer overtuigd.
De mogenlijkheden van de korg spraken me meteen aan en ik geef toe dat de knoppen kort op elkaar staan, maar dit was ik snel gewoon.
1 minpuntje aan de Korg vind ik dat de VU meters niet super zijn maar ik gebruik deze mixer enkel voor thuis dus dan vormt dit geen echt probleem.
Als je vraagjes hebt over de korg mag je ze altijd stellen
Nu goed..
Basscracker is een student..
Het geld groeit nu ook niet op zijn rug..
Hij moet er hard voor werken..
Ik denk dat je tussen deze merken wel goed zit:
Xone, Pioneer, Korg, Ecler
Ik zelf zou als 1ste keuze voord e Korg gaan..
Maar mischien toch ook wel de Ecler evo4!
Als je de DJM-800 met de de huidige Ecler-serie vergelijkt, dan verliest Pioneer het toch wel hoor. Daar bedoel ik met name de geluidskwaliteit mee en de kwaliteit van de effecten/samplers.. Qua geluidskwaliteit moet Pioneer het toch afleggen tegen Korg en Elcer.
Zinloos topic!
Wat vind je lekkerder, een snicker of een mars…
Gewoon naar de winkel gaan, en zelf ondervinden welke mixer bij jou past.
exKlusiv schreef:
Als je de DJM-800 met de de huidige Ecler-serie vergelijkt, dan verliest Pioneer het toch wel hoor. Daar bedoel ik met name de geluidskwaliteit mee en de kwaliteit van de effecten/samplers.. Qua geluidskwaliteit moet Pioneer het toch afleggen tegen Korg en Elcer.
Ach wel nee, Pioneer kan tegenwoordig net zulke goed klinkende mixers maken als de rest, de 800 klinkt als een klokje.
De EVO5 is en behoorlijk prijzig apparaat en als je bang bent dat je de zooi die er op zit niet gaat gebruiken vooral niet kopen want dat is zonde. Je moet echt wel een beetje meer dan gemiddelde interesse in midi e.d. hebben om daar het maximale uit te kunnen halen. Mocht de topicstarter een keer langs willen komen voor een middagje kloten met de EVO5 geeft ie maar een seintje dan regelen we dat (alleen waarschuw ik je wel alvast dat je daarna besmet bent en ook een EVO wil hebben).
Ik zou persoonlijk voor de Korg of de EVO4 gaan in jou situatie, de Evo4 is een behoorlijk beetje gebruiks vriendelijker EN heeft een dubbele sampler maar de Korg heeft weer een interne geluidskaart en is TS certified.... lastige keuze als je het mij vraagt tussen die 2.
Lowland schreef:
Zinloos topic!
Met vooraf zoveel mogelihjk info inwinnen om je keuze niet te baseren op een half uurtje spelen met een apparaat is niets mis. Gebruikers ervaringen zijn wat dat betreft best wat waard.
Transfusion schreef:
MrV schreef:
Ben het helemaal met Reind eens; laat Pioneer eerst maar eens normale prijzen gaan hanteren! Die Zero 4 zou ik niet snel voor gaan, want ondanks dat zijn features prachtig zijn is het mij teveel gepruts met zoveel knoppen. De Ecler heeft effecten genoeg om die van Traktor niet nodig te hebben, dus hoef je alleen een paar knoppen te assignen om tracks op te zoeken. EN, qua uiterlijk is het voor mij ook echt een winnaar!
Pioneer hanteert normale prijzen hoor, een xone van de top-range kost net hetzelfde en een rodec-mengpaneel gaat ook vlot naar ongeveer dezelfde prijs.
Pioneer kan gerust de prijs zetten naar hun hand, er is vraag genoeg.
Mjah, de prijs ligt hoger dan andere mixers met gelijkaardige mogelijkheden & sound/build quality.
Maar je hebt wel een punt.
Rodecs hebben bijvoorbeeld altijd goede kritieken gehad qua sound/build quality & kosten ook handen vol geld.
Maar de gebruiksvriendelijkheid is wel veel te laag vind ik persoonlijk. Daar kan je dan ook kritiek op hebben.
Pioneer hanteert prijzen die welliswaar hoog liggen, maar je krijgt ook wel wat voor.
Dus ik geef je ook wel gelijk op dat vlak.
Al moet je ook wel toegeven dat indien iemand echt op zijn budget moet letten best niet in de richting van Pioneer kijkt.
Dan zijn er qua budget betere alternatieven.
Maar als je kwaliteit zoekt & als de prijs weinig uitmaakt, dan zit bij Pioneer wel goed in ieder geval.
exKlusiv schreef:
Dat denk'k toch niet hoor.
Vooral met de DJM800 hebben ze toch een serieuze stap in de goede richting gezet tov de DJM600.
Volledig digitaal binnenwerk, digitale in's & out's, een overkill aan headroom, etc...
Ik denk dat je de DJM800 met GEMAK langs een Ecler of een Korg kan zetten hoor 
Laatst bewerkt door Zuur (2008-04-29 14:47:14)
Lowland schreef:
Zinloos topic!
Zinloose opmerking, als je niks beters te melden hebt zeg dan niks.
En nou ik die review van de Trigger Finger zie en heb gelezen.. Heb ik nog een vraag, is het dus ook mogelijk om je Trigger finger in combinatie met de Korg zero 4 te gebruiken?
Ja... tuurlijk, waarom niet, als je hem maar aan een pc koppelt?
Lowland schreef:
Zinloos topic!
nee dit is dus alles behalve een zinloos topic,
ik vind dit een goede gezonde discussie, tussen verschillende smaken..
ikzelf zou nog gaan voor de djm800, en dan helaas daarnaast kijken of je wat midi kan scoren...
wel wat duurder in het totaal plaatje, maar in mijn positie (kom nog steeds veel djms tegen in het veld)
is het allemaal een stuk makkelijker mee te nemen, die midi apparatuur, dan een complete mixer,..
ik zou misschien nog een 2d naast mn djm willen hebben staan... maarja kost wat he ? 
Zoals altijd, het kost wat, maar dan heb je ook wel wat. 
BassCracker schreef:
Het was niet mijn bedoeling om een (zinloze) opmerking te maken. Nu ik het zo terug lees, kwam dat idd wel zo over.
Het is in ieder geval in zo verre zinloos, dat iedereen iets ander zegt, en een andere mening heeft. Dat is hier, maar ook op andere fora. Feit is dat het geen van allen slechte mixers zijn. Allen een overkill aan features, en allen toch weer hun beperkingen.
De een vind de knoppen te groot, de ander te dicht bij elkaar. Ik zou dat voor mezelf willen uitmaken, en niet door van alles en nog wat te lezen.
Maar goed, ik begrijp wel dat dit allemaal bij de voorpret hoort. 
Succes met je keuze!
Lowland schreef:
BassCracker schreef:
Het was niet mijn bedoeling om een (zinloze) opmerking te maken. Nu ik het zo terug lees, kwam dat idd wel zo over.
Het is in ieder geval in zo verre zinloos, dat iedereen iets ander zegt, en een andere mening heeft. Dat is hier, maar ook op andere fora. Feit is dat het geen van allen slechte mixers zijn. Allen een overkill aan features, en allen toch weer hun beperkingen.
De een vind de knoppen te groot, de ander te dicht bij elkaar. Ik zou dat voor mezelf willen uitmaken, en niet door van alles en nog wat te lezen.
Maar goed, ik begrijp wel dat dit allemaal bij de voorpret hoort.
Succes met je keuze!
Ik wil gewoon iedereen zijn ervaringen horen van de bepaalde mixer en wat ik het beste kan doen. Ik laat me natuurlijk niet 100% beinvloeden door iemand anders. 
Maar even on-topic;
Ik zit nu wel hard te denken aan de Korg, toch omdat dit de eerste mixer was waar ik aan zat te denken als volwaardige opvolger van mijn rmx-40. Ook omdat ik later meer de richting in wil met de live optredens dus met keyboard en allemaal dat spul. En nou ik de review las van de Trigger Finger word het steeds meer.
Ik denk dat het nu tijd wordt om gewoon mixers te gaan proberen, voordat je jezelf echt helemaal gek maakt. 
Ach uiteindelijk koopt ie straks een nieuwe Xone:4D en loopt ie zich uiteindelijk een slag in de rondte te lachen om dit topic 
De keuze is lastig te maken, belangrijk is dat je voor jezelf een prioriteiten lijst maakt met wat je er absoluut op wil hebben en dat wanneer dit niet aanwezig is op het apparaat hoe je het eventueel via een omweg op kunt lossen en wat die omweg je kost (een EVO4 + trigger finger en FS kost je meer dan een Korg Zero4 MAAR dan lever je wel weer in op gebruiksgemak). Maak dus gewoon voor jezelf eens zo'n lijst, verklap hem aan niemand, loop een shop binnen en laat de eigenaar de eerste opties voor je klaar zetten...
Uiteindelijk hebben ze allemaal zo hun behoorlijke plussen en kleine minnetjes, het is alleen net wat je wil. Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil onboard geluid, midi, 4 kanalen, effecten e.d.... en toen kwam de EVO5. Ik zou echt niet meer weten welke andere mixer ik zou willen gebruiken.
Om je keuze nog een beetje lastiger te maken, Vestax PMC-580 Pro... ook een beest van een mixer. 
JuG schreef:
Geen halve kilometer tekst quoten als het niet nodig is...
Hmm, dan zijn de meningen verdeeld. Ben het voor 75% met jullie eens dat de DJM 800 zich kan mengen met de Ecler en Korg. Maar ik vind dat de DJM 800 op bepaalde punten toch minder kwaliteit heeft dan de 2 genoemde concurrenten. Test bijv. maar de Crusher, om te huilen bij de DJM800 en test ook paar andere effecten. Verschil zal je merken, althans ik wel

Laatst bewerkt door Reind (2008-04-30 12:39:36)
@ Reind, de xone 4D word het ook niet, en ik zal die vestax is even bekijken.
En nogmaals ik wil niet volledig digitaal gaan. Het moet een toevoeging worden. En nou ik toch wat beter na denk wil ik ook de mogelijk hebben om meer met digitaal te gaan doen. Dus denk dat het de Korg word. Iemand enig idee waar ik deze kan testen in de buurt van Noord Limburg? Bij mid-town in Eindhoven misschien?
exKlusiv schreef:
Geen halve kilometer tekst quoten aub...|
Alé,
Aangezien we hier met een regelrechte kenner te maken hebben:
Zeg me dan eens waarom dan die crusher net zo slecht klinkt volgens jou?
Volgens mij lijkt me dat ergens ook een beetje het "nut" van dat effect, als je weet wat ik bedoel 
Laatst bewerkt door Reind (2008-04-30 12:38:35)
bartjo schreef:
nou, dan kan je de toonhoogte veranderen, dus met een beep beep beep geluidje kan je al een heel leuk melodietje maken ;D
Keychanger (filter, sweep en crush) werkt niet op de mic.
Het werkt wel als je Robot daarvoor gebruikt en alleen parameter 1 gebruikt (time, dry/wet laat je dicht). Maar dit effect zit ook op de RMX-40 DSP en werkt mi net zo goed. 
EDIT:
Ik heb ff gelezen en ik sluit me bij Reind aan. Een DJM-800 is gewoon niet zo veel. Je betaald je scheel en je krijg... een hele goede mixer, zonder al te veel toeters en bellen 
Je ziet natuurlijk zelf wel wat de Zero aan boord heeft en je hebt wellicht gelezen wat de Evo 5 (en 4) aan boord heeft. Je kan niet echt een miskoop doen voor €1000 geloof ik (ik heb nog een reloop rml-20 voor €1200
).
Wat mij trouwens wel aanspreekt is een EQ op de mastersectie (Isolator op de DJM-1000). Maar deze valt wat buiten je budget. Digital in en out is het enige dat de DJM-800 echt tot een bijzondere mixer maakt.
Ik denk dat de Korg een hele goede optie is. Vol functies, leuk om naar te kijken, mooi prijsje, goed voor midi 
@ exKlusiv
Mocht je je DJM-800 digitaal aansluiten dan is de qualiteit perfect van de sampler (roll).
Welke fx jij bedoelt naast Crush (welke werkt zoals het moet!) weet ik niet maar ik vind ze goed klinken. Als de mixer niet digitaal is aangesloten vind ik het ook goed klinken (AD/DA converters werken prima).
Laatst bewerkt door KLoNic (2008-04-30 09:37:52)
De Korg
Zero 4/8 is beter om mee te produceren. Plus ben ik van mening dat de amps van Pioneer het geluid erg "kleuren" wat je niet wil als je produceert, dan heb je altijd dat standaard Pioneer geluid. Tis niet slecht begrijp me niet verkeerd maar wil je met de massa mee
of wil je uniek zijn? Voor t dj-en alleen kan je netzogoed voor de Korg402/404 gaan, heeft 99 effecten van Korg kwaliteit waar pioneer nog wat van leren kan. Nog een vettere optie is natuurlijk de Ecler Evo4 of 5 . (Ik zou nog even wachten op de evo4 omdat deze twee onafhankelijke FX-processors heeft) 
Laatst bewerkt door Dj Disrupt (2008-05-07 12:27:52)
Juist, ik sluit me aan bij Dj Disrupt. Een aantal van mijn posts hiervoor komt eigenlijk op hetzelfde neer, alleen Disrupt verwoordt het precies de juiste manier 
Dj Disrupt schreef:
De Korg
Zero 4/8 is beter om mee te produceren. Plus ben ik van mening dat de amps van Pioneer het geluid erg "kleuren" wat je niet wil als je produceert, dan heb je altijd dat standaard Pioneer geluid. Tis niet slecht begrijp me niet verkeerd maar wil je met de massa mee
of wil je uniek zijn? Voor t dj-en alleen kan je netzogoed voor de Korg402/404 gaan, heeft 99 effecten van Korg kwaliteit waar pioneer nog wat van leren kan. Nog een vettere optie is natuurlijk de Ecler Evo4 of 5 . (Ik zou nog even wachten op de evo4 omdat deze twee onafhankelijke FX-processors heeft)
Met het geluid van de 800 is niets mis en van het hele geluid kleuren verhaal heb ik nog nooit iets kunnen merken (tenzij je sound color effects bedoeld
). Mag wat mij betreft dus gewoon in het hoekje van "het zullen jouw supersonische oren wel zijn die het horen maar die van mij horen het niet".
Daarnaast is een Korg een heel ander soort mixer dan de DJM dat is, een Korg kan je dan wel meer bieden maar op het vlak van gebruiksvriendelijkheid lever je toch echt behoorlijk in. Daarnaast vraag ik me af wat dj mixers met producen te maken hebben, dat kan namelijk ook prima zonder een dj mixer.
Dj Disrupt schreef:
De Korg
Het produceren met mijn mixer ben ik niet echt van plan om te gaan doen. Wel vind ik produceren met hardware leuker (heb het keertje bij een maat geprobeerd), en daarom wil ik ook met zo veel mogelijk hardware gaan produceren als ik dit ga doen over een paar jaar. Dus om is een keertje mijn mixer aan te sluiten op mijn pc en er bijv. wat effecten in een gemaakt iets te gooien zou zeker leuk en handig zijn. Heb geen idee of dit mogelijk is met de Korg?
Met de massa mee gaan is ook niet mijn eerste keus, maar ook zeker niet mijn laatste. Wil juist iets te ontwikkelen waardoor ik opval tussen de rest. Mijn idee'tje was om veel effecten te gaan gebruiken en deze goed te gebruiken. Dit dan ook in een stijl waar dat amper gedaan word, hardstyle dj's gebruike namelijk weinig effecten. Heb geen idee of het goed uitpakt maar het is te proberen. Sowiezo is het toch iets wat alle dj's doen en proberen, op te vallen tussen de rest.
En de 402/ 404 word het ook niet. Vind die mixer niet echt een upgrade tegen over mijn RMX-40, kan ik beter een losse effecten unit kopen.
Zit nu in iedergeval wel sterk te denken aan de Evo 4 en de Zero 4. Ga zaterdag naar Eindhoven, even langs bij de Mid-Town en Freaky, en dan hopelijk ook is een paar mixers uit proberen.