JimmyDeluxe's nieuwe DJ BOOTH "Zephyr"

Patsen met je dj gear... over here!
Forumregels
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je dj-set te laten zien. Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt. Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, daarvoor kun je terecht in de andere fora **

JimmyDeluxe's nieuwe DJ BOOTH "Zephyr"

Berichtdoor JimmyDeluxe » 06 apr 2011, 21:04

Ik ben alweer een tijdje bezig aan mijn nieuwe DJ booth. Hij is losjes geïnspireerd op de hoerboard. http://www.hoerboard.com

Google sketchup design:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het hout is spaanplaat met een fineer van Zebrano. In de bodem van de booth komt ledverlichting die omlaag schijnt. Dit worden niet alle kleuren van de regenboog, maar meer zachte kleuren die matchen met het houtsoort en stijlvol veranderen van kleur. De rondingen zijn momenteel een echte uitdaging. Ik gebruik gelameleerd buigbaar hout voor de binnenboog. De binnenboog heeft maar een straal van 75 mm.
JimmyDeluxe

Re: JimmyDeluxe's nieuwe DJ BOOTH "Zephyr"

Berichtdoor Timskow » 06 apr 2011, 22:23

Wow dat ziet er zeer nice uit. Komt ook wel wat werk bij kijken geloof ik. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je architect bent/studeert. Zoniet gewoon een handy man ;) , ik zie het mezelf niet snel doen. Ziet er in ieder geval leuk uit.
Timskow

Berichtdoor DJ Joachim » 06 apr 2011, 22:47

hey , leuk leuk , sta binnenkort voor dezelfde werken .
ben nl. mn kelder compleet aan het ombouwen tot een deftige lounge.
met bijhoorende dj booth.
heeft het je veel werk gekost?
HP probook 4710s (dj) | Bcd2000 | RMP3 Alpha | RMX40 Blackfire | RMP3 alpha | Bcf 2000 | Audio 2 DJ | AKG K240 | Reloop Rhp-10 | N.I. Maschine

Wish-list :
| EFX500 |
DJ Joachim

Berichtdoor StratumT » 06 apr 2011, 23:39

dit zijn altijd mooie dingen om te zien! heb altijd veel respect voor mensen die dit voor mekaar krijgen
Voor mijn laatste techno/tech house mixes check: http://soundcloud.com/van-stratum
StratumT

Berichtdoor JimmyDeluxe » 07 apr 2011, 21:04

@ DJ Joachim: Zonder rondingen is het zo gepiept. Je maakt het ontwerp in sketchup, en deze afmetingen leg je op de planken wat ze bij gamma verkopen ( 60 cm x 200 cm ) en dan een beetje puzzelen hoe je er het minste resthout aan overhoudt. Bij de gamma / hornbach etc. zagen ze rechte zaagsnedes gratis voor jouw.

@ Timskow: Elektrotechniek dus je zat in de buurt :p. Het is een kwestie van de juiste gereedschappen en sommige dingen gewoon overnieuw doen.
JimmyDeluxe

Berichtdoor mixophil » 07 apr 2011, 21:19

goed bezig , man .
Alleen is het beter dat je het stopkontakt en de schakelaar in een inbouwdoosje plaatst voor de brandveiligheid .
mixophil

Berichtdoor 076collin » 08 apr 2011, 09:44

Moooi idee, deze ga ik volgen! heb ik bij Royce toen de tijd ook gedaan!

Ben benieuwd hoe het gaat worden! gaaf idee die onderkant!
Quality Counts! not quantity...
There's no place like 127.0.0.1
076collin
VIP member

Berichtdoor Lomme_ » 08 apr 2011, 19:22

Ik heb een soortgelijke booth, maar dan in het wit. Totaalprijs is echt spotgoedkoop als je die gaat vergelijken met die van een Hoerboard. Alleen heb ik zo de indruk dat het hout hier véél goedkoper is dan bij jullie.
CDJ800MK2 | Stanton DJ PRO 2000 | Allen&Heath Xone:22 | CDJ800MK2
Lomme_

Berichtdoor JimmyDeluxe » 09 apr 2011, 18:40

Is het hout zo veel goedkoper in Belgie dan? Heb jij een hoerboard of ook zelf eentje gemaakt?
JimmyDeluxe

Berichtdoor ynoskirE » 09 apr 2011, 18:50

Lomme_ schreef:Ik heb een soortgelijke booth, maar dan in het wit. Totaalprijs is echt spotgoedkoop als je die gaat vergelijken met die van een Hoerboard. Alleen heb ik zo de indruk dat het hout hier véél goedkoper is dan bij jullie.

Zover ik me kan herinneren was dat indertijd bij Royce niet het geval, maar hij heeft manuren werk eraan volgensmij ook bij de fictieve prijs gerekend. Voor de rest worden die dingen wel echt prachtig _/-_
Homo universalis sum.
ynoskirE

Berichtdoor JimmyDeluxe » 11 apr 2011, 19:41

Afbeelding
Dit is de onderplaat, Deze heb ik 6 mm uitgefreest. Hier komt de melkwitte plexiglas plaat in.

Afbeelding
Elk zijkantje is afgewerkt met kantband "Zebrano" fineer. Dit doe je met een strijkijzer eroverheen plakken.
Aan de binnenkant zit een spaanplaat frame waardoor veel schroeven verstopt zijn of in de binnenkant zijn weggewerkt. Over de schroeven komen nog afwerkdopjes.

Afbeelding
Dit is de verwisselbare binnenplaat. Als ik de dj booth ooit verkoop, hoeft de koper alleen maar deze plaat op maat te maken. Dit kostte mij flink wat extra uren, kantband, bevestigingshoutjes en plankjes om hem "universeel" te maken.

http://www.deliciousdance.nl/JimmyDeluxe_DJ_Booth_Zephyr.skp
Hier de link naar het google sketchup model.

http://www.deliciousdnace.nl/JimmyDeluxe_DJ_Booth_rendered.skp
Hier de link naar de gerenderde versie. Hier kloppen sommige maten niet van. Je hebt de lightup plugin nodig.
JimmyDeluxe

Berichtdoor Lauren5 » 11 apr 2011, 20:32

Ziet er echt al geweldig uit, dit zal zeker al veel tijd hebben ingenomen!
Kontrol S4 | Midifighter Pro: Cue Master | Alesis M1Active 520 USB | Numark PHX USB | Traktor Pro 2 | Compaq Presario CQ70
Lauren5

Berichtdoor Gert[n] » 12 apr 2011, 21:36

Off topic: Welk type Volvo staat daar op die eerste foto van je laatste post? :+

On yopic: Super mooi werk!! Respect... :w
Contour IE -- Reloop RMX40 Blackfire -- Contour CE
Asus K52J
Traktor 2
Gert[n]

Berichtdoor JimmyDeluxe » 17 apr 2011, 19:41

@Gert: een volvo amazone is het :)
JimmyDeluxe

Berichtdoor Lomme_ » 17 apr 2011, 20:01

JimmyDeluxe schreef:Is het hout zo veel goedkoper in Belgie dan? Heb jij een hoerboard of ook zelf eentje gemaakt?

Ik heb er zelf een gemaakt. Ik heb toen al mijn hout bij een houthandel gekocht, en niet bij de Hubo oid. Ik betaalde als ik me niet vergis €6 voor een grote plank MDF. Ik heb er een 4-tal nodig gehad.
CDJ800MK2 | Stanton DJ PRO 2000 | Allen&Heath Xone:22 | CDJ800MK2
Lomme_

Berichtdoor JimmyDeluxe » 17 apr 2011, 23:02

Afbeelding
Hier is de binnenrand waar de mixer inkomt, deze heb ik ook met kantband fineer afgewerkt.

Afbeelding
De buiging neemt veel meer tijd in beslag dan ik had verwacht en het zit nog steeds niet helemaal goed. Het gebruikte hout is speciaal gelameleerd buigbaar hout. Dit moest ik bij een houthandel halen, krijg je niet bij de Gamma en triplex brak kapot.
Laatst bijgewerkt door JimmyDeluxe op 17 apr 2011, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
JimmyDeluxe

Berichtdoor Lauren5 » 17 apr 2011, 23:03

Het ziet er steeds mooier uit! ;d
Kontrol S4 | Midifighter Pro: Cue Master | Alesis M1Active 520 USB | Numark PHX USB | Traktor Pro 2 | Compaq Presario CQ70
Lauren5

Berichtdoor t0mzR » 19 apr 2011, 15:30

mooi, er kruipt mss wat meer tijd in, maar ik vind zulke dingen maken uiterst leuk om te maken.
JB Systems High Q 30-D || Denon x1100 || 2x Reloop RMP 1 Scratch || JB Systems High Q 30-D || Sennheiser HD-25 || NI Traktor Scratch Pro
t0mzR

Berichtdoor JimmyDeluxe » 16 mei 2011, 19:58

Even een paar weken niks kunnen doen door Q-Day, Pasen en moederdag ;). Hier weer even een update:

Afbeelding
Neutrik stekkers achter/onder in de voet weggewerkt. Audio + Stroom.

Afbeelding
Ik heb een paar dingen voor de ronding geprobeerd, ook de "trapezium" reepjes zoals mijn Duitse collega: http://www.houseboard.de/wbb2/thread.php?threadid=33598
Maar dit was het makkelijkst en snelst. Je moet dus gelamelleerd hout bij de houtspeciaal handel halen.

Afbeelding
In de gele pvc buis zit geaarde stroom en audio (tulp) weggewerkt. Het kan zijn dat de stroom een bromtoon gaat veroorzaken in de audio, hoop het niet ;)

Afbeelding
Afbeelding
Hier zijn de rondingen afgezaagd, nu nog mooi recht schuren en de schroefgaten plamuren.

Volgende week het vervolg ;)
JimmyDeluxe

Berichtdoor DJXforcer » 18 mei 2011, 09:20

ziet er gruwelijk vet uit man!
| Keep On Rocking, Never Stop! |
------------------------------------------------
DJXforcer

Berichtdoor Gert[n] » 18 mei 2011, 19:08

Inderdaad, maar ik zou toch voor de veiligheid je stroom- en audiovoorzieningen uit elkaar trekken, voor het te laat is...
Contour IE -- Reloop RMX40 Blackfire -- Contour CE
Asus K52J
Traktor 2
Gert[n]

Berichtdoor Dickie1989 » 18 mei 2011, 19:11

JimmyDeluxe schreef:In de gele pvc buis zit geaarde stroom en audio (tulp) weggewerkt. Het kan zijn dat de stroom een bromtoon gaat veroorzaken in de audio, hoop het niet ;)

Met alle respect, maar waarom plaats je die 2 soorten kabels dan niet apart? Je hebt genoeg ruimte als ik het goed zie. :)
CDJ 800 | Boss DD7 | Xone:92 | Soundbite XL | CDJ 800
www.soundcloud.com/dickie-1
Dickie1989

Berichtdoor JimmyDeluxe » 18 mei 2011, 19:50

Ik wil het zo strak mogelijk afgewerkt hebben en de kabels zijn toch geïsoleerd dus :D. Ik maak me alleen zorgen om een eventuele bromtoon van 50 hz.
JimmyDeluxe

Berichtdoor DJ Joachim » 18 mei 2011, 20:23

Heel erg netjes.
Mag ik even vragen hoeveel ongeveer de kostprijs bedraagt?
Ik heb een vriend die volgend jaar zijn 7de jaar houtbewerking volgt en hij zou ev. dit als eindwerk maken voor me.

offtopic: Gebruik je Lightup als plugin in Sketchup ? :)
HP probook 4710s (dj) | Bcd2000 | RMP3 Alpha | RMX40 Blackfire | RMP3 alpha | Bcf 2000 | Audio 2 DJ | AKG K240 | Reloop Rhp-10 | N.I. Maschine

Wish-list :
| EFX500 |
DJ Joachim

Berichtdoor JimmyDeluxe » 19 mei 2011, 21:41

Hier een ruwe schatting:

150 euro Hout
10 euro schroeven
30 euro Melk plexiglas
7 euro Wandcontactdozen
30 euro Fineer kantbandjes

Dat mesje van 4 euro wat je bij de kantbandjes kunt kopen om de randjes mee af te snijden zou ik niet kopen, het werkt voor geen meter trouwens :D

Ja ik gebruik lightup (staat trouwens ook in de post ;) )
JimmyDeluxe

Volgende

Keer terug naar Show your dj booth