Traktor Pro 2

Hier al je software gerelateerde vragen

Re: Traktor Pro 2

Berichtdoor DJDRUZHNIK » 06 apr 2011, 20:33

friconico schreef:Het probleem is dat traktor de outputs van deck a en b naar 1 cdj stuurt.
Bij audio setup staat er 2x cdj-350 beschikbaar als audio device. Hoe moet ik dit instellen en hoe kan ik dit oplossen. Door een audio geluidskaart te kopen?

Gewoon Asio4all downloaden... Dan kan je die 2 geluidskaarten van je cdj's samennemen.
Reloop digital jockey 2 IE - NI audio2 - NI traktor Duo - Dell inspirion 17 inch Dual-Core Processor T4400 - Akai LPD8 - Denon HP-700 - Pioneer CDJ 800mk2 - Xone 22 - Imac
DJDRUZHNIK

Advertentie

Berichtdoor Mahkitah » 06 apr 2011, 21:19

Waarschuwing:
Je kunt TP1 en TP2 wel naast elkaar draaien, maar de cue points zijn niet backward compatible. Oftewel cue points die je in TP2 maakt kan je niet zien in TP1.
Sterker nog, als je in TP2 je grid zet en cue points maakt en je opent deze track in TP1 ben je daarna in TP2 alles weer kwijt.
Ik heb hier net dus even 15 tracks opnieuw kunnen doen :(
Mahkitah

Berichtdoor friconico » 07 apr 2011, 01:08

DJDRUZHNIK schreef:
friconico schreef:Het probleem is dat traktor de outputs van deck a en b naar 1 cdj stuurt.
Bij audio setup staat er 2x cdj-350 beschikbaar als audio device. Hoe moet ik dit instellen en hoe kan ik dit oplossen. Door een audio geluidskaart te kopen?

Gewoon Asio4all downloaden... Dan kan je die 2 geluidskaarten van je cdj's samennemen.

Okee bedankt voor de info! Alleen asio4all voor de mac is alleen beetje moeilijk te downloaden.
friconico

Berichtdoor Royce » 07 apr 2011, 01:34

Mahkitah schreef:Waarschuwing:
Je kunt TP1 en TP2 wel naast elkaar draaien, maar de cue points zijn niet backward compatible. Oftewel cue points die je in TP2 maakt kan je niet zien in TP1.
Sterker nog, als je in TP2 je grid zet en cue points maakt en je opent deze track in TP1 ben je daarna in TP2 alles weer kwijt.
Ik heb hier net dus even 15 tracks opnieuw kunnen doen :(

Totaal geen last van.. het ligt dus echt aan jouw instellingen of iets dergelijks!
Deze info wordt ook opgeslagen in de tracks en niet in Traktor.
Zorg ook dat je de beatgrids altijd 'locked'. Bij de instellingen kun je aangeven dat Traktor de BPM's laat bereken wanneer je een tracks laad, zet dit uit.
Numark NS7II I Syrincs M3-220 DT I Macbook Pro I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!
Royce
Moderator

Berichtdoor friconico » 07 apr 2011, 02:37

DJDRUZHNIK schreef:

Ik heb het internet nog eens afgezocht. Maar is een een audio 6dj ook een optie?
Dus 2x cdj-350 djm-350 Macbook Pro en traktor scratch 2 pro werk ik mee.

Eventueel nog andere opties omdat asio4all niet werkt en hoe zou ik dit moeten installeren en configureren?
friconico

Berichtdoor dj_wb » 07 apr 2011, 06:13

misschien heel simpel maar heb je je output routing wel op external mixing staan ipv internal mixing ?
www.readthefuckingmanual.com
Allen & Heath supported by Apple macbook pro 17" , NI, audio 8dj maschine & kontrol x1
dj_wb
VIP member

Berichtdoor Fraa » 07 apr 2011, 12:09

Zo, alles is dus toch in orde geraakt met mijn Upgrade naar de nieuwe Traktor.

Ik had dus vorige week woensdag een voucher-code ontvangen voor Traktor Pro 2.
Maar als ik deze wou bestellen & vervolgens de code wou invullen, kreeg een foutmelding omtrend "restricted product". Als ik in mijn account ging kijken zag ik dat ik naast Traktor Pro S4 ook nog Traktor Scratch & Traktor Scratch Pro er natuurlijk had instaan. Ik had dus een code voor TP2 ontvangen, terwijl ik er eigenlijk eentje voor TSP2 nodig had. Blijkbaar hebben veel mensen dus de verkeerde voucher code ontvangen & vervolgens konden ze dus ook niet upgraden. Want als je't juiste product besteld, klopt de code niet. En als je't andere product besteld, dan krijg je de foutmelding "restricted product", wat wil zeggen dat je volgens hun geen recht hebt op de upgrade.Ik heb dan maar iemand op't NI forum gevonden die net't omgekeerde aan de hand had, hij had TP2 nodig & had een voucher voor TSP2 ontvangen. Hij had zijn TSP verkocht enige tijd geleden, maar kreeg er toch nog een voucher-code voor. Wij ff de voucher-codes uitgewisseld & alles werkte weer :)

Ben er nu al een dagje of twee mee aan de gang & als je de S4 software al gewoon was, dan vallen enkel de andere waveforms op. Het starten van de software is wel 2-3 maal sneller dan bij TPS4 vind ik, valt wel hard op :)
thisisfraa.be
Fraa

Berichtdoor kobuz » 07 apr 2011, 12:33

friconico schreef:Okee bedankt voor de info! Alleen asio4all voor de mac is alleen beetje moeilijk te downloaden.

De Mac heeft van zichzelf een functie om geluidskaarten samen te voegen. Even googlen op aggregate device en dan kom je er wel uit denk ik :)

Binnenkort ook maar eens die update doen, kan er de tijd alleen niet voor vinden :(
kobuz

Berichtdoor Mahkitah » 08 apr 2011, 13:07

Royce schreef:Totaal geen last van.. het ligt dus echt aan jouw instellingen of iets dergelijks!
Deze info wordt ook opgeslagen in de tracks en niet in Traktor.
Zorg ook dat je de beatgrids altijd 'locked'. Bij de instellingen kun je aangeven dat Traktor de BPM's laat bereken wanneer je een tracks laad, zet dit uit.

OK, opnieuw getest met een verse track, maar cue points uit TP2 zijn nog steeds niet zichtbaar in TP1. Bij jou wel, Royce?
Het openen van de track in TP1 zorgt er niet voor dat je de TP2 cue points kwijtraakt zoals ik eerder dacht, maar als je in TP1 vervolgens een cue point zet overschrijft dat wel alle cue points van TP2.
Mahkitah

Berichtdoor Royce » 08 apr 2011, 14:05

Het zou kunnen zijn dat TP2 ze anders inbrengt maar de hotcue's uit TP1 wel kan lezen. De andere kant op zou dan problemen kunnen geven wanneer TP2 op een nieuwe manier hotcue's opslaat. Ik zou het verder ook niet weten.

Heb het nog niet getest.. Zal eens kijken of ik er dit weekend aan toe kom.
Numark NS7II I Syrincs M3-220 DT I Macbook Pro I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Royce
Moderator

Berichtdoor Nightrash » 10 apr 2011, 13:45

friconico schreef:Bij audio setup staat er 2x cdj-350 beschikbaar als audio device. Hoe moet ik dit instellen en hoe kan ik dit oplossen. Door een audio geluidskaart te kopen?

Eerst en vooral: je cdj moet een apart midi-kanaal krijgen. Dus je zet je ene cdj op CH-1 en de andere op CH-2.

Je cdj's als geluidskaart "instellen" doe je als volgt:

- zorg dat je cd-selers via usb-aangesloten zijn op je computer.
- open in de map "hulpprogramma's" Audio/MIDI-configuratie
- selecteer het "audio-apparaten" venster.
- klik met je muis op het "+" teken (= samengesteld apparaat aanmaken), links onderaan het venster.
- selecteer je uitgangen (de beide cdj's dus).
- opslaan
- bij traktor selecteer je bij "output" je samengesteld apparaat.

Werkt voor cdj 350 en 400. Beide getest (mijn eigen 400 en de 350 op locatie).
Ik ben nog niet in het bezit van Traktor 2, maar dit is de algemene manier om je cdj's als samengesteld apparaat te doen werken. Werkte op deze manier voor Traktor 1, dus ik ga ervan uit dat het voor 2 ook werkt.

Vergeet ook niet dat je apparaten al moeten aanstaan voor je traktor opent!
wat gear, een bakje muziek, een groot ego en een nog grotere dosis blingbling => meer heb je niet nodig als dj
Nightrash

Berichtdoor Rendoe » 11 apr 2011, 20:09

Het valt mij op in Traktor 2 dat de auto gain functie anders is. Ik moet ze nu tegenwoordig steeds vaker met de hand bijstellen. Gechecked of het bij mij uitstaat maar dat is niet het geval.
Native Instruments Kontrol S4 | Native Instruments Traktor 2| Allen & Heath XD-53 | Native Instruments Audio 8 DJ | Akai APC-40 | Korg nanoSERIES
Rendoe

Berichtdoor Lauren5 » 11 apr 2011, 20:27

[mod edit] Het is nergens voor nodig te quoten wanneer je op de direct bovenstaande post reageert.

Heb er ook last van, ik heb al bij de opties gezocht maar vind niet meteen een oplossing.
Weet misschien iemand hoe je de autogain 'automatischer' maakt?
(Zo als bij TP 1)
Laatst bijgewerkt door Zuur op 11 apr 2011, 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Quote verwijderd
Kontrol S4 | Midifighter Pro: Cue Master | Alesis M1Active 520 USB | Numark PHX USB | Traktor Pro 2 | Compaq Presario CQ70
Lauren5

Berichtdoor lutje » 11 apr 2011, 20:49

Ik heb Platinum Notes! Heerlijk programma
lutje

Berichtdoor Royce » 13 apr 2011, 01:11

Een loop die je vanaf je decks in een slot laad, worden automatisch opgeslagen onder Track Collection in de map Samples.. dit wil ik echter niet. Iemand gevonden hoe je dit uit kunt zetten? Ik wil zelf de keuze hebben of dit opgeslagen wordt of niet.

Er zou ook in plaats van een Deck Focus functie ook een Slot Focus functie moeten komen. Bij het mappen van meerdere Slot functies ben je verplicht om één van de slots te kiezen. Dat kost me veel buttons!

Royce
Moderator

Berichtdoor davitch » 13 apr 2011, 08:11

Track Collection gedoe is idd een probleem, ik heb het opgelost door een 2e directory aan te maken met daarin mijn loops en samples die ik wil houden. De dir. die traktor standaard gebruikt maak ik gewoon leeg van tijd tot tijd.

Slot focus ... tja ... ik heb nu enkele keren een gig gedraaid met traktor 2 en die sampledecks blijven een leuke toevoeging/gimmick. Ik had per sampledeck een mapping gemaakt voor maschine. Achteraf blijkt dat ik buiten de filters erop en enkele basiseffecten erg weinig nodig heb.
Dus basismapping op de xone 4D die alle functies op zichzelf kan die nodig zijn voor een degelijke set met wat basic effects. En een 2e mapping op de maschine controller met een specifieke mapping per deck voor extra speeltjes die er eigenlijk vooral voor mezelf is want er zijn maar weinig mensen die er wakker van liggen als ik aan het draaien ben.

Je kan alles proberen te mappen, een zo compleet mogelijke knoppen-weergave zoeken van je software, maar wat gebruik je effectief? Op elk promofilmpje zie je dat trackselectie gebeurt vanop de controller, op elk live filmpje zie je dj's met hun trackpad en toetsenbord in de weer om de juiste nummers te zoeken en te selecteren ... ikzelf gebruik het ook 9/10 keer ... moet je dan knoppen opofferen aan die functies?
Net hetzelfde met effectbuttons ... je kan ze allemaal toewijzen, maar is fx unit 4 alleen voor delay gebruikt is die premapped gebruikt wordt en waar je eventueel alleen de freeze button gebruikt ...
Don't hate the player ... Hate the game.
davitch

Berichtdoor Royce » 13 apr 2011, 09:21

Dat is dus waar ik gister ook mee bezig ben geweest.. uitzoeken hoe ik de sample decks nu werkelijk gebruik.
Veelal alleen om loops van een deck in een slot te laden en op te slaan. Soms weer gebruiken natuurlijk.
Die hele loop-recorder doe ik niets mee, het voegt totaal niets toe.

Maar om die loops in een slot te laden moet je per slot een mapping aan maken en dus 4 buttons gebruiken. Er is geen optie om vanuit een deck te laden in een vrij slot.. tenminste, ik kan het niet vinden!

Royce
Moderator

Berichtdoor Fraa » 13 apr 2011, 15:11

[mod edit] Het is nergens voor nodig te quoten wanneer je op de direct bovenstaande post reageert.

Vaak merkte ik op dat als ik een loop had lopen op bv deck A & deze vervolgens in een slot stak, hij wel qua tempo nog altijd juist zat, maar ik moest de loop in kwestie altijd re-cue'en. Deze liep namelijk quasi altijd verkeerd. Als ik via de loop recorder werk (en de loop recorder via CUE gebruik) en dan vervolgens via copy-mode de opgenomen loop in een slot steek, dan loopt deze wel altijd perfect van de eerste keer. Ook tof om een loop te maken van 2 tracks die tegelijk lopen, waardoor je dan weer deze decks kan vrijmaken om een nieuw nummer in te laden.

Ik gebruik'k em graag, die looprecorder, de gewone loop-in-slot functie werkt me niet goed genoeg eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Zuur op 13 apr 2011, 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Quote verwijderd
thisisfraa.be
Fraa

Berichtdoor Royce » 13 apr 2011, 15:30

Tot nog toe geen last van gehad.. maar zal het eens nader bestuderen!

Royce
Moderator

Berichtdoor DJ Joachim » 13 apr 2011, 15:49

DJ Joachim schreef:iemand een idee of Traktor 2 nu ook ondersteuning heeft voor NS7 , .. ?
HP probook 4710s (dj) | Bcd2000 | RMP3 Alpha | RMX40 Blackfire | RMP3 alpha | Bcf 2000 | Audio 2 DJ | AKG K240 | Reloop Rhp-10 | N.I. Maschine

Wish-list :
| EFX500 |
DJ Joachim

Berichtdoor Rendoe » 13 apr 2011, 15:53

Geen HID voor zover ik weet, MIDI zal hij vast wel te mappen zijn de NS7
Native Instruments Kontrol S4 | Native Instruments Traktor 2| Allen & Heath XD-53 | Native Instruments Audio 8 DJ | Akai APC-40 | Korg nanoSERIES
Rendoe

Berichtdoor davitch » 13 apr 2011, 16:49

als je loops van je track naar je sampledecks zet moet je wel zorgen dat die snap mode op staat dan lopen ze altijd in sync
Don't hate the player ... Hate the game.
davitch

Berichtdoor Fraa » 13 apr 2011, 17:04

Ja dat weet ik, maar toch werkt't niet zoals ik gedachten heb. Het tempo klopt wel, maar de phase is helemaal verkeerd. Het ligt ook niet aan't gridden van de tracks ofzo, want das altijd goed :)

Ik weet't niet, via de loop recorder werkt't gewoon fijn :)
thisisfraa.be
Fraa

Berichtdoor kobuz » 13 apr 2011, 17:08

Midipedaaltje voor jou dus of niet? ;)
kobuz

Berichtdoor Fraa » 13 apr 2011, 17:20

Bwah lol

Als ik nu op een knopje duw of een pedaal druk, die 1 second tijd die ik me bespaar zal't niet maken ;)
thisisfraa.be
Fraa

VorigeVolgende

Keer terug naar DJ Software