Stel jezelf even voor

Hier al het off-topic geneuzel. Maak het echter niet te gek!

Re: Stel jezelf even voor

Berichtdoor Bjorn1419 » 14 sep 2010, 16:23

welkom! aardig dure setup ja die je wilt aanschaffen, hard gewerkt deze zomer? ;)
DN-S1200 - Reloop IQ2 USB - DN-S1200 - krk rp5 - Sennheiser HD 25 - Ableton live 8 suite - M-audio axiom pro 49
Bjorn1419

Berichtdoor X-zander » 14 sep 2010, 19:08

Haha ja zeker hard bezigg geweest, en ik wil er zeker van zijn dat ik niet zomaar uitgekeken ben op mn apparatuur ;)
X-zander

Berichtdoor derphantaztiko » 29 sep 2010, 23:58

Oi!

Der Phantaztiko aka Dennis, 25 jaren en sinds kort beginnetje gemaakt in het dj'tje spelen. Om te proeven aan dit moois ben ik net begonnen met digitaal draaien dmv een hercules dj console rmx. Tot nu toe bevalt het me zeer goed en ben zwaar aan het overwegen op korte termijn cd-spelerts aan te schaffen. Om te draaien vind ik house het leukst, clubshit. Hiphop wil ik ook proberen, want dat luister ik toch erg graag, maar vind ik wat lastiger te 'mixen'.

Keek al vaak op het forum voor wat tips en voor de fun en nu dan maar eens een account aangemaakt zodat, wanneer ik ergens tegenaan loop of iets moois gemixt heb, dit met jullie kan delen en hier eventueel feedback op kan ontvangen.

MVG

Dennis aka Der Phantaztiko
derphantaztiko

Berichtdoor Tommeh » 01 okt 2010, 11:32

Hallo allemaal,

Ik ben Tom, alweer 17 jaar oud en woon in Zuid-holland in een boerengat naast Rotterdam.
Ik vond muziek mixen altijd al leuk, maar heb nu eindelijk eens de stap gemaakt, maar wel een kleintje ;). Ik heb de Hercules Dj control mp3 e2 aangeschaft. Een geinig apparaatje. Ik heb deze gekocht omdat ik niet gelijk honderden euro's wil uitgeven, want stel je voor dat ik het niet leuk vind.
Ik houd eigenlijk van alle soorten muziek (met een paar uitzonderingen), maar ik mix het liefste house, techno en electro etc.
Ik heb op youtube een aantal mixes staan. De meeste zijn slecht, maja oefenen, oefenen, oefenen. Hier eentje die wel aardig gelukt is: http://www.youtube.com/watch?v=MUezLNZgkKQ

Mvg,
Tom
Tommeh

Berichtdoor Scion » 04 okt 2010, 19:20

Hey allen,

Zoals zovelen hier lees ik al een hele tijd AboutDJ, maar ik vond het nu eens tijd om wat actiever te gaan zijn :).

Ik ben Jan uit het Belgische Meerhout (in de Kempen), en ik draai onder de namen Scion (drum and bass) & The Fucking YouGuys (hier draaien we met 2 en we mixen alles wat dooreen, maar het hardere werk krijgt toch voorrang. "Hardere werk" is gewoon hetgene wat wij harder vinden, niet stijlgebonden; dubstep, fidget, techno, elektro, ragga,... het kan allemaal :)).

Ik ben rond mijn 15de gestart met draaien, eerst gewoon 2 nummers achter elkaar opzetten via 2 marginale CD spelers en een JB systems minimixer. Op zolder een Technics SL1900 gevonden en wat hiphop vinyl gekocht. Na een tijdje beslist om er verder in te gaan en 2 SL1200's gekocht met - alweer iets later - een Numark mixer erbij (het model echt vergeten, het was een 2kanaals mixer). De drum and bass ontdekt en zo DnB beginnen mixen wat ik nog steeds doe. Ik kreeg dubbplates via MP3 aan, dus om die te draaien heb ik een Denon Dn-s1000 gekocht en een nieuwe mixer, een Ecler Nuo3.
Ongeveer 3 jaar geleden besloten dat ik een groter publiek wilde bereiken en ben dan wat meer "mainstream" muziek beginnen draaien - en dus een 2de Denon DN-S1000 gekocht. Na een tijdje weer een nieuwe mixer om 4 kanalen tegelijk te kunnen gebruiken, dus een Soundcraft Urei 1605 aangeschaft. Iets later de digitale kar op gesprongen en ik mocht een Macbook + Traktor Scratch verwelkomen. Dit eerst via vinyl aangestuurd, nadien via CDs en uiteindelijk overgestapt op 2xEKS XP5 (ik stond erop om met single deck midi spelers te werken met een "echt" mengpaneel). Ondertussen draai ik echt volledig digitaal met The Fucking YouGuys, Scion is nog puur vinyl met af en toe een dub op CD (alhoewel ik alles waarschijnlijk ga digitaliseren omdat Scion op een laag pitje staat en MP3's nu éénmaal goedkoper zijn en ik het materiaal toch heb).
Dat is ongeveer mijn gear/DJ leven :). Het is misschien wat saai, maar ik moest toch iets zeggen ;)

In de loop der jaren heb ik al wat weggedaan, dit is mijn huidige set up:
- Macbook Pro 15" (de vorige Macbook was aan vervanging toe)
- Traktor scratch pro
- 2x EKS XP5 -> deze gaan zéér binnenkort vervangen worden door Denon DN-SC2000 (of als er een andere interessante midi speler uitkomt kan dat nog veranderen)
- Soundcraft Urei 1605 -> deze wil ik wss verkopen en vervangen door een Xone:42
- 2x SL1200MKII
- 2x Alesis M1 active 520
- Sennheiser HD-25

Voila, that's it, hopelijk kan ik hier en daar misschien iets actiefs bijdragen aan het forum en krijg ik hier misschien mijn Urei verkocht mocht ik hem weg willen doen :)
Scion

Berichtdoor dj bioptics » 06 okt 2010, 14:04

Ik ben wesley, ben 16 jaar. word dit jaar nog 17. (29 december) ben bijna een jaartje bezig met draaien.

Ik ben ooit begonnen op een feestje van m'n zusje, ik was al wel wat opzoek op marktplaats voor een simpel setje. maar omdat hier verder niks van kwam weer gestopt. nadat ik toen een lange tijd niks gedaan had, kwam het toch weer naar boven. Ik heb een BCD2000 gehad, en daarmee begon ik met draaien. is toen na een half jaar kapot gegaan. ;( . nu draai ik al een lange tijd op een Citronic CDJ-6 Ultima, en een behringer vmx 100. Ik heb ondertussen m'n eerste mega mix, niet helemaal zoals gehoopt. maar het gaat. nu ben ik bezig met m'n 2e. die aanzienlijk veel beter gaat worden.

Ik draai onder de naam: DJ Bioptics (spreekt uit als byoptics), ik kwam op deze naam omdat het de naam is van m'n reinigings lenzen vloeistof haha.

Ik heb nog niet op feestjes gedraaid. Maar ben al wel aan het kijken naar contesten. niet dat ik er aan mee ga doen. maar om te orienteren. ik ga nu nog meer oefenen. aangezien ik straks de eerste echte mega mix op youtube wil zetten.

Ik draai voornamelijk techno, house, dance, en trance. M'n favoriete!,

ik ben hier op dit forum terecht gekomen en word steeds actiever naarmate ik groei. ik ben vooral te vinden bij de onderste 3 sub forums. mixtapes, muziek en dj booth. ik moet nog veeeeeel leren. maar dat is het leuke. ik geniet absoluut veel van het dj'ing, omdat voor mij ontspannend is lekker te draaien na een hele week school of zware schooldag. dus ik vind het echt super leuk.

da was het zo'n beetje denk ik.

vragen staat vrij.
Everything is possible with a little bit self-confidence
dj bioptics

Berichtdoor CasB » 06 okt 2010, 16:50

Na een paar weken lurken en af en toe posten denk ik dat ik me ook maar eens voor ga stellen. :P

Ik ben Casper, 25 jaar, wonende te Rijnsburg (bij Katwijk). In het dagelijks leven werk ik als programmeur, en daarnaast ben ik veel bezig met muziek.

Ik ben drummer in een punkrockband, ik heb m'n eigen mobiele studio (voor bands die een demo willen opnemen), ben af en toe geluidsman voor een band op bruiloften en sinds kort heb ik spullen waarmee ik de diensten van een DJ zou kunnen uitvoeren.

Bij mij begon het allemaal toen ik een jaartje of 10 was, in de tijd van de happy hardcore, waarin het mijn droom was om ook een dj te worden. Uiteindelijk ben ik toen niet verder gekomen dan 2 hifi cd-spelers, platenspelers zonder pitchcontrol, een mixer zonder EQ en een simpel lichtorgel. :P Hiermee heb ik wel op wat verjaardagsfeestjes gedraaid, maar toen ik naar de middelbare school ging is dit allemaal op een waakvlammetje terecht gekomen. Mijn muzieksmaak veranderde ook naarmate ik ouder werd, en zodoende ben ik gaan drummen.
Toen we met m'n band een demo wilden opnemen, heb ik me heel erg ingelezen over apparatuur en weet ik veel wat, en heb de nodige spullen toen aangeschaft, en daarmee wat demo's opgenomen, van m'n eigen band en andere bands.
Sinds een tijdje doe ik samen met 2 vrienden geluidsklusjes voor een coverband die op bruiloften speelt, en omdat er tussen de band door muziek gedraaid moet worden, kwam ik tot de conclusie dat ik m'n jeugdhobby weer moest gaan oppakken. (Bij de eerste klus had ik 2 iPods tot m'n beschikking en 1 kabel, bij de 2e klus waren er geen CD-spelers, dus moesten de speakers telkens omgeprikt worden van het huis-systeem naar de mengtafel voor de band, beide geen pretje).

En nu ben ik dus in het bezit van een American Audio VMS4, waarmee ik in principe alle kanten op kan. Ik ben niet van plan om me als DJ te ontwikkelen voor feesten en clubs, maar ik wil me vooral richten op de bruiloften en dergelijke, waar diverse stijlen muziek aan de orde komen. Al mix ik thuis wel fijn de goede oude hardcore. :P
CasB

Berichtdoor dj bioptics » 06 okt 2010, 23:09

@ King_Dude , je woont best wel dicht bij mij! :o :D
Everything is possible with a little bit self-confidence
dj bioptics

Berichtdoor Mjnkhr » 20 okt 2010, 12:35

Hey AboutDJ,

Ik ben Dries, 19 en uit België.
Heb al aardig wat gehad aan de reviews hier en ook het forum en toen zag ik deze topic staan en voelde ik me wel sociaal verplicht om mijzelf voor te stellen ;).

Ik draai sinds 2 weken, had al snel door dat puur softwaregewijs draaien echt niet zo leuk en vooral niet echt handig is en heb me meteen een controller (RDJ 2) aangeschaft. Ik draai voornamelijk elektro/dance/house/pop, eigenlijk vrij mainstream maar dat zijn ook gewoon de leukste partynummers imo. Niks leuker dan draaien voor mensen!

Daarnaast ben ik ook een fervent fruity looper, al is dat sinds twee weken opvallend afgenomen. (toeval ;)?)

Ik luister naar zowat alles van muziek; alles behalve jazz en folk zeg maar, maar mijn favorietjes zijn toch wel System of a down, Pendulum, de oude eminem (de nieuwe niet), the cure, Rammstein, de oude tiësto, deadmau5, nightwish...
Verder vind ik dubstep wel eens 'cva' maar vooral overrated :p tot het belachelijke toe.

Mijn andere hobby's zijn squash, badminton, fietsen, tennis, voetbal...
Nja eigenlijk :) ik denk dat dat het zowat geweest is.
Mjnkhr

Berichtdoor Silent » 20 okt 2010, 12:42

de nieuwe eminem niet? Wat is er mis met recovery?? :o
|| X1 | RMX-40 | Audio 8 DJ | HD25-1 II | Traktor Pro 2 ||

www.soundcloud.com/squareone-1
https://www.facebook.com/square.one.11
Silent

Berichtdoor Mjnkhr » 20 okt 2010, 12:51

@silent
Echt brol naar eminem-normen :p. Die plaat met rihanna, daar is toch echt niks aan? Dat vind ik toch ten minste :). Not afraid was best een leuk nummer, maar ook geen blijver zoals zijn vroegere platen! Dit is gewoon eminem niet meer, de meeste nummers op recovery zijn echt niet goed.
Mjnkhr

Berichtdoor Silent » 20 okt 2010, 13:48

Ik kan mezelf best wel fan noemen en vind het eerdere ook het best maar ik vind dit album ook goed toeven. De vorige 2 daarentegen...
|| X1 | RMX-40 | Audio 8 DJ | HD25-1 II | Traktor Pro 2 ||

www.soundcloud.com/squareone-1
https://www.facebook.com/square.one.11
Silent

Berichtdoor maartenXD » 20 okt 2010, 16:02

ook maar even voorstellen hier
ik ben maarten lambrichts en ik kom uit diepenbeek (ergens onder hasselt) , belgie
ik ben 16 jaar en zit op de pssd in diepenbeek, volg wiskunde-wetenschappen
ik ben altijd al geinteresseerd geweest in muziek, eerst eminem, daarna overgeschakeld op linkin park en sinds een dikke twee jaar overgeschakeld op elektronische muziek. mijn voorkeur gaat uit naar de vuile, harde elektro :p
sinds eind 2009 ben ik ook bezig met mixen eerst met een dubbele cd speler (AA DCD pro 313) en een JB systems kreator 3
na veel werken deze vakantie mijn mixer geupgrade naar een reloop rmx 40 dsp blackfire edition, heerlijke mixer! :D
volgende upgrades gaan 2* numark ndx 400 worden (ipv vd dubbele cd speler), dan komt er een mackbook en een reloop contour
zo nu weten jullie wat meer over mij

greetz maarten
Sync XTRM1 - Reloop RMX40 Black - Reloop Contour - Sync XTRM1 - MBP 13" - TS Pro2
maartenXD

Berichtdoor hit-driveinshow » 27 okt 2010, 20:46

Hallo,

Ik ben Julian en ben 12 jaar en heb samen met een vriend een Kleine/beginnende Drive-in show namelijk Hit-driveinshow
http://www.hit-driveinshow.tk

Ik hou het meest van techno hardcore en pop muziek en ben niet echt gek van Nederlandstalig :l .

Heb je nog meer vragen over mij of over Hit-driveinshow ? POst we maar :D

Groeten Julian :)
hit-driveinshow

Berichtdoor Str8Music » 27 okt 2010, 21:03

Hallo, ik zal mezelf is even voorstellen voor ik het hele forum afspeur en vragen stel!

Ik ben Nick, 16 jaar, ik woon in het mooie Drenthe, en ik heb me van jongs af aan al bezig gehouden met muziek.
ik begon op vroege leeftijd al met het maken van geluidjes en die op te nemen met mijn mobiel.
Die heb ik later als 'een track' achter elkaar gezet.
Dit was waar alles begon!

inmiddels richt ik me veel op het producen van veelal Housemuziek.
Ook draai ik hier in de buurt als DJ.
> http://www.str8music.nl

Nu kennen jullie me een beetje, of weten jullie in ieder geval hoe ik ben.
Groetennn!
Str8Music

Berichtdoor DJDRUZHNIK » 27 okt 2010, 21:03

Chapeau op zo'n leeftijd, en ik denken dat ik jong was... (16jaar)
Reloop digital jockey 2 IE - NI audio2 - NI traktor Duo - Dell inspirion 17 inch Dual-Core Processor T4400 - Akai LPD8 - Denon HP-700 - Pioneer CDJ 800mk2 - Xone 22 - Imac
DJDRUZHNIK

Berichtdoor Medicci » 02 nov 2010, 15:43

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum sinds vandaag.
Voornamelijk ben ik producer maar na een aantal releases te hebben ben ik maar eens begonnen met mixen. Zo kan ik boekingen aannemen + het is erg leuk om te doen!
Ik heb sinds kort een setje Reloop RMP-1 scratch aangeschaft en ben nog opzoek naar een leuke mixer (heb momenteel een oude gemini ps626i die kraakt enzo).
Ik draai en produceer voornamelijk verschillende varianten house en minimal-techno.

Dus bij deze hello aboutdj.nl _/-_
Medicci

Berichtdoor Felbm » 22 dec 2010, 16:31

Hallo allemaal,

Mijn naam is Eelco, 30 jaren oud en woonachtig in Zierikzee. Ik lees al langer mee op dit forum en dacht; ik zal me maar eens even voorstellen.

Ik ben zeer geinteresseerd in de meeste soorten house muziek. Zelf draai ik alleen thuis een beetje hobbymatig, waar ik erg veel lol aan heb. :D

Leuk forum en veel handige/leerzame topics.

Gr. Eelco
Felbm

Berichtdoor Renier » 28 dec 2010, 10:49

Goeden (dagdeel)

Ook ik zal me eens even voorstellen. Ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum maar volg al enige tijd de website met de fantastische reviews en dergelijke.

Ik ben Renier en ben 26 jaar oud (overigens nog een week en dan 27)
Op mijn 10e begonnen met het klooien met casettebandjes waarna de eerste draaitafel gekocht werd. Ik begon met een geweldige "booth" een Technics draaitafel zonder pitch (wel een S arm) en een Monacor belt drive draaitafel met pitch. Daarbij een Numark 1100X mixer.

Ik draaide met veel plezier mijn plaatjes (hardcore die tijd) en kon zelfs mixen door mijn pitch van de Monacor steeds te veranderen. Mixen was een groot woord, ik kon beatmixen :D

Ok, dit lange tijd volgehouden en vaak gedroomd over een nieuwe set en vaak staan kwijlen bij de grote winkels met dj gear. De hobby bloedde door school en later werk, een beetje dood. Tot ik mijn gear weer tegen kwam en ging draaien (inmiddels 22 jaar oud) Al snel was mijn Numark overleden en was mijn Monacor toch echt versleten. Ik stapte over op digitaal. Een Behringer VMX300 mengpaneel samen met een Numark CDN 35 werd gekocht. Met deze set heb ik lang plezier beleefd. Ik draaide wel eens op een feestje (met gehuurde Pioneer sets) en ja, toen was ik ook weer verkocht. Mijn Oude set de deur uit en weer een nieuwe er in. Inmiddels ben ik de trotse bezitter van de volgende set:

2 x Pioneer CDJ 800 MK2
1 keer Dateq Apollo mengpaneel
1 keer Gemini PT 2100 draaitafel (mogelijk gaat die nog vervangen worden door 2 keer SL 1200 MK2 (ben in onderhandeling)

De set is aangesloten op een Pioneer versterker en 2 keer KODA boxen van 200 watt. Leuk om thuis lekker mee te draaien.

Fligt cases komen er binnenkort ook aan omdat ik zelf af en toe ergens ga draaien (feestjes van kennissen)

Dan de muziek genre waar ik in draai.
-Om echt te mixen ben ik een liefhebber van de echte club rammers het liefste een softe opbouw met als climax de hardere club beats en zelfs soms tegen de techno aan!

Op feestjes mix ik wat skihut achtig de plaatjes achter elkaar. Gewoon nop omhoog en gaan. De top 40 zeg maar. Die laatste is leuk voor de feestjes maar het echte mixen is natuurlijk waar het om gaat.

Ik hoop hier op dit forum nog een hoop meer te leren en ik hoop dat ik kan blijven genieten van de vele reviews en tutorials. Voor diegenen die de site hebben gemaakt en de site in stand houden door veel te schrijven, _/-_ in een woord GEWELDIG!

Gr, Renier
Renier

Berichtdoor Gert[n] » 02 jan 2011, 15:45

Hallo allemaal,

Al een ganse tijd volg ik hier het forum als lezer, maar nu dacht ik zo met de jaarwisseling: waarom niet registreren? Dat heb ik dan ook gedaan en zodoende stel ik me graag even voor hier.

Mijn naam is Gert Van Looy, geboren in het magische jaar 1982 (17 november), dus heb ik nu de leeftijd van 28 jaren jong. Ik woon samen en heb sinds 3 augustus 2010 een dochtertje, genaamd Mona.

Ik noem mezelf niet echt een DJ, maar meer een muziekliefhebber die al eens een mixje in mekaar draait. Op die manier ben ik hier ook terecht gekomen.

Interesse in muziek en DJ-ing waren er al van reeds zeer jonge leeftijd. Toen ik jonger was (10-11 jaar zoiets) kwam de muziek op in de hitparades die we nu allemaal kennen als 90's, geweldig spul vond ik dat! Dan later via een oudere nicht van me in de Thunderdome en gabberjaren terecht gekomen en bijgevolg ook nog rond gelopen met van die Nike Air schoentjes en bijhorende spullen... ;) Toendertijd was muziek voor mij alleen goed als het "boenkte". Hoe zwaarder de bass, hoe beter ik het vond!!
Maar een mens wordt ouder en dan begon ik toch een veel breder zicht te krijgen van wat muziek is. Nu zit ik op een punt dat ik wel echt veel kan apprecieren. Oud, jong, nieuw, versleten... Enkel echt heavy metall en van die ongelooflijk commerciele balades die ze op Q-music al eens draaien, dat is niet aan mij besteed... :w Het genre waar ik toch wel echt het meest van geniet, is Techno. In een breed perspectief ook. Van het minimalere werk tot het hardere werk.

Ik was indertijd enorme fan van de "Club System" reeksen, omdat dat aan elkaar gemixte cd's waren. Ideaal voor in de wagen, ik hield niet zo van cd's met losse nummers. Toen begon ik te denken: zou er nou geen manier bestaan om dat zelf te maken, zo'n cd'tjes? Ik had evenwel niet het budget om mezelf een set aan te schaffen, dus ben ik ook nooit echt begonnen met het draaien op zich. Tot midi op de markt kwam...

Mijn eerste mixjes draaide ik met VDJ 2.1 en een Herculs DJ Console 1 van een vriend van me. Fijn speelgoed, dacht ik, maar kan het niet beter? Googlen op midi deed me hier terecht komen en info opslaan van allerlei soorten midi controllers en het bestaan van termen als Traktor, Time-code en dergelijke meer...
Ondertussen heb ik men eigen RDJ1 IE alweer een tijdje in huis en draai ik met een gelicenseerde Traktor Pro op een stokoude 15 inch Jewell laptop (die is al vlotjes 6 jaar, ik denk zelfs dat het merk reeds lang dood is, heeft een kapotte batterij, dus moet constant aan de adapter, een P4 processor, 2 gig RAM, 40gig HD en weegt als lood!! :D ) Maar, hij doet het nog perfect, enkel het analysen van tracks gaat tergend langzaam...

Ik ben dus eigenlijk laattijdig in contact gekomen met DJ gear, maar het is dan ook een echte microbe. Eens je ermee bezig bent, dan kom je er niet meer vanaf, tot frustratie van mijn vriendin die het toch allemaal niet zo begrijpt.
Ik draaide met mijn eigen setje al een paar keer op een danscafé avond in mijn stamkroeg en eind vorig jaar heb ik met een kameraad van me twee kleine gig-jes gedraaid met Traktor Scratch Pro en een Kontrol X1, zalig was dat!! Ik kan dus een beetje overweg met TT's ook, alhoewel dat niet perfect lukt. Ik heb er dan ook niks ervaring mee... ;) Beter vergaat het me op CDJ's, daar heb ik ook al kennis mee gemaakt en das allemaal super fijn. Dit alles deed ik uit liefde voor de muziek, dus ik ga ook nooit van mezelf zeggen dat ik een top DJ ben en ik hier mijn geld zou moeten mee verdienen... Maar door deze ervaring ben ik er wel achter gekomen dat ik liever op een externe mixer draai, dus uitbreiding staat ook nog op de planning.

De plannen zijn: reloop RMX40 blackfire (die komt er deze maand aan tweedehands, deal is al gesloten), externe soundcard en graag nog twee Denons SC2000-jes... En ooit nog eens een nieuwe laptop waarschijnlijk. Deze gaat niet eeuwig blijven mee gaan.

Zo, dat is het ongeveer. Ik hoop hier veel te leren, info te ontvangen en misschien hier en daar info te kunnen geven, wie weet...
Contour IE -- Reloop RMX40 Blackfire -- Contour CE
Asus K52J
Traktor 2
Gert[n]

Berichtdoor rGilio » 03 jan 2011, 22:17

Voordat ik me voor ga stellen wens ik iedereen een plezierige 2011 toe...
...plezierig omdat ik zeer onder de indruk ben van de vele liefhebbers hier _/-_ ...

Ik ben Regilio, geboren in de late 70's in Paramaribo, werk voor 1 van de grotere banken in NL, woon vanaf mijn 5de in Rotterdam, opgegroeid met soul, r&b en hip-hop. Waar mijn muzikale voorkeur normaal gesproken ook ligt. Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat er in deze genre voornamelijk rotzooi wordt gemaakt en heb dit de afgelopen jaren met pijn in mijn hart moeten aanschouwen. Uiteraard is dit ook een kwestie van smaak...
Ik ga me nu wat meer verdiepen in de Soul/Deep house genres...toen en nu. Heb daar sowieso al een uitdaging in.

Heb het dj-en altijd al fascinerend gevonden, maar op de 1 of ander manier nooit zelf ingestapt tot nu eigenlijk. Ben het afgelopen half jaar vrij intensief bezig geweest met zoveel mogelijk info te verzamelen hierover en ben dus ook op aboutdj.nl beland. Geweldige website dit, dank hiervoor...

Stond voor de moeilijke keuze tussen vinyl, cd's of midi. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op midi.
Had al een laptop (wie niet zou je bijna zeggen) in mijn bezit en was nieuwsgierig naar het hele midi gebeuren en aangezien ik vinyl, cassettebandjes (mixtapes), cd's en een zeer korte periode minidisc's heb meegemaakt en ik nu in het tijdperk van de mp3's ben beland, dacht ik: ach waarom niet???

Ook heb ik een gezin incl. een schat van meid van 5 1/2 zomertjes jong. Kan het niet al te gek maken wat betreft budget. Wat in praktijk betekent 'old school' beetje bij beetje dj gear verzamelen, vandaar mijn levensmotto:

money ain't a thing, until you broke...

Ben op dit moment eigenaar van het volgende:

Vestax VCI-300 // Serato Itch // Sony VAIO laptop // Technics RP-DJ1210 // 2 x KRK RP5 G2 //
Op de KRK's na worden deze vervoerd in een UDG controller bag.
coming (hopefully) soon: Macbook Pro 13"// Vestax VFX1 //

Ondertussen hoor ik de alarmbellen rinkelen hier in Traktor land!!!
...mijn dochtertje vond die kleurtjes van Itch zo leuk.... _/--

In mijn mening voor een rookie als ik ben niet zo heel slecht, maar ik kijk wel stiekem en
vaak naar de Xone XD van A&H, hehehe...

Dit was 'in het kort' me, myself & I!
rGilio
rGilio

Berichtdoor bor-de-wolf » 03 jan 2011, 22:18

Hey,

ik ben Marcel
22 jaar en ben eigenlijks pas kort geleden begonnen met draaien.

Ben zelf een grote fan van Trance muziek, vooral Armin van Buuren zijn muziek laat bij mij het kippenvel omhoog komen. Daarnaast hou ik, vooral in de club, erg veel van House muziek, en dan vooral Progressive House. In Oktober 2010 had ik toch maar besloten om een dj setje aan te schaffen om zelf eens proberen te draaien.

Heb toen een Numark CD DJ in a box set aangeschaft.
En de crappy hoofdtelefoon heb ik vervangen door een Reloop RHP-10

Helemaal blij dat ik het eindelijk binnen had, deed 1 van de CDJ's het niet! Pakte niet alle cd's en liep vaak vast of viel gewoon helemaal uit. Dus ik dat ding weer terug sturen. 2 Maanden later krijg ik pas de gerapareerde terug. Na een lange tijd sip te wachten was ik weer erg blij, totdat bleek dat er dus blijkbaar niks was gerepareerd en ik dus weer kon gaan bellen. Ze zouden een nieuwe opsturen, maar heb tot dusver nog niks gekregen. Nu maar hopen dat ik hem morgen binnen krijg zodat ik thuis eindelijk aan de slag kan.

Gelukkig heeft een collega van mij een mooi setje staan, dus kon ik een aantal keer daar op oefenen. En met wat tips & tricks ging het al snel aardig lekker en was ik niet weg te slaan bij zijn setje. Goed, dat was helaas wel het geval dus zit ik nog steeds zonder.

De bedoeling is gewoon voor de hobby draaien, af en toe een mixje posten en als ik alles onder de knie heb misschien is kijken naar het produceren van muziek.

De stijlen die ik ga draaien is Trance en Progressive House.
Reloop RMX-40 LTD (White) -- 2x Reloop RMP-3 Alpha (White) -- Technics RP-DH1200 -- 2x Behringer B1030A
ESI Keycontrol 25 XT -- Akai LPD 8 -- Ableton Live 8 -- MacBook
bor-de-wolf

Berichtdoor soundvictims » 08 jan 2011, 20:49

hallo

ik ben Yannick uit België en 20jaar jong. :p
Samen met mijn beste maat zijn we "the soundvictims".
Zelf ben ik nog niet zolang DJ (een jaar en een half), maar mijn liefde voor muziek gaat al wat verder terug (speel al een 10jaar gitaar).
Mijn muzieksmaak zelf is niet direct het genre dat mensen linken aan dj'en, zelf luister ik graag naar het hardere werk (metal,...). Maar dat wil niet zeggen dat dansplaten mij niet kunnen bekoren want ik feest ook heel graag dus...

Zoals de meeste ben ik op About dj verzeild geraakt tijdens mijn zoektocht naar tips/hulp/... ivm dj-gear en dergelijke.

Mijn DJ-gear zelf, kan men eigenlijk moeilijk een gear noemen, nl. een hercules dj control mp3 e2.
Nu er wordt veel negatiefs over gezegd, maar ik moet zeggen dat ik er weinig over te klagen heb. :) (maar ondertussen is er al een andere controller op weg :) )
Wise men talk because they have something to say. Fools talk because they have to say something.
-- Plato
soundvictims

Berichtdoor JoWwke » 02 maart 2011, 22:22

Hallo forum,

Ik ben Joke, 1 van de weinige meisjes hier op dit forum. Ik kom uit Belgïe en ik studeer nog. 2 jaar geleden heb ik eindelijk de stap gezet om van mijn meisjesdroom (niet echt logisch maar bon) werkelijkheid te maken en heb ik voor een appel en een ei 2 jb systems Q30 aangekocht. Na wat verder sparen (wat niet evident is als student :) ) heb ik een mixer kunnen aankopen, de Numark DMX06. Ik had al wat platen met goede oude 90's hiphop verzameld, dus ik kon eraan beginnen.
Na een jaartje heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt naar traktor scratch duo, omdat ik veel digitale muziek had en er niets mee kon doen. Deze zomer heb ik een citronic tt aangekocht, dus mijn set is stilletjesaan aan het upgraden, en ik mij begon te oefenen op scratchen, daar was die citronic + de shure naald die ik erbij gekocht heb, wel ideaal voor.
Nu draai ik vooral hiphop en r&b, zo weinig mogelijk commercieel gedoe, en probeer ik er wat jazzy invloeden en artiesten in te brengen.

Ik zal wrs binnenkort eens een fotootje posten van mijn set, maar als je vragen hebt, shoot!

groetjes, Joke
JoWwke

Berichtdoor BenG » 02 maart 2011, 23:16

Welkom op het forum! Een vrouwelijke DJ en tegelijkertijd ook nog eens een landgenote erbij is extra leuk natuurlijk ;)
NI Maschine || Sennheiser HD 25-1 II || NI Traktor Pro 2 || Audio2DJ || MacBook Pro 13" 2.66 Ghz
BenG

VorigeVolgende

Keer terug naar Huiskamer