Hallo allemaal,
Al een ganse tijd volg ik hier het forum als lezer, maar nu dacht ik zo met de jaarwisseling: waarom niet registreren? Dat heb ik dan ook gedaan en zodoende stel ik me graag even voor hier.
Mijn naam is Gert Van Looy, geboren in het magische jaar 1982 (17 november), dus heb ik nu de leeftijd van 28 jaren jong. Ik woon samen en heb sinds 3 augustus 2010 een dochtertje, genaamd Mona.
Ik noem mezelf niet echt een DJ, maar meer een muziekliefhebber die al eens een mixje in mekaar draait. Op die manier ben ik hier ook terecht gekomen.
Interesse in muziek en DJ-ing waren er al van reeds zeer jonge leeftijd. Toen ik jonger was (10-11 jaar zoiets) kwam de muziek op in de hitparades die we nu allemaal kennen als 90's, geweldig spul vond ik dat! Dan later via een oudere nicht van me in de Thunderdome en gabberjaren terecht gekomen en bijgevolg ook nog rond gelopen met van die Nike Air schoentjes en bijhorende spullen...

Toendertijd was muziek voor mij alleen goed als het "boenkte". Hoe zwaarder de bass, hoe beter ik het vond!!
Maar een mens wordt ouder en dan begon ik toch een veel breder zicht te krijgen van wat muziek is. Nu zit ik op een punt dat ik wel echt veel kan apprecieren. Oud, jong, nieuw, versleten... Enkel echt heavy metall en van die ongelooflijk commerciele balades die ze op Q-music al eens draaien, dat is niet aan mij besteed...

Het genre waar ik toch wel echt het meest van geniet, is Techno. In een breed perspectief ook. Van het minimalere werk tot het hardere werk.
Ik was indertijd enorme fan van de "Club System" reeksen, omdat dat aan elkaar gemixte cd's waren. Ideaal voor in de wagen, ik hield niet zo van cd's met losse nummers. Toen begon ik te denken: zou er nou geen manier bestaan om dat zelf te maken, zo'n cd'tjes? Ik had evenwel niet het budget om mezelf een set aan te schaffen, dus ben ik ook nooit echt begonnen met het draaien op zich. Tot midi op de markt kwam...
Mijn eerste mixjes draaide ik met VDJ 2.1 en een Herculs DJ Console 1 van een vriend van me. Fijn speelgoed, dacht ik, maar kan het niet beter? Googlen op midi deed me hier terecht komen en info opslaan van allerlei soorten midi controllers en het bestaan van termen als Traktor, Time-code en dergelijke meer...
Ondertussen heb ik men eigen RDJ1 IE alweer een tijdje in huis en draai ik met een gelicenseerde Traktor Pro op een stokoude 15 inch Jewell laptop (die is al vlotjes 6 jaar, ik denk zelfs dat het merk reeds lang dood is, heeft een kapotte batterij, dus moet constant aan de adapter, een P4 processor, 2 gig RAM, 40gig HD en weegt als lood!!

) Maar, hij doet het nog perfect, enkel het analysen van tracks gaat tergend langzaam...
Ik ben dus eigenlijk laattijdig in contact gekomen met DJ gear, maar het is dan ook een echte microbe. Eens je ermee bezig bent, dan kom je er niet meer vanaf, tot frustratie van mijn vriendin die het toch allemaal niet zo begrijpt.
Ik draaide met mijn eigen setje al een paar keer op een danscafé avond in mijn stamkroeg en eind vorig jaar heb ik met een kameraad van me twee kleine gig-jes gedraaid met Traktor Scratch Pro en een Kontrol X1, zalig was dat!! Ik kan dus een beetje overweg met TT's ook, alhoewel dat niet perfect lukt. Ik heb er dan ook niks ervaring mee...

Beter vergaat het me op CDJ's, daar heb ik ook al kennis mee gemaakt en das allemaal super fijn. Dit alles deed ik uit liefde voor de muziek, dus ik ga ook nooit van mezelf zeggen dat ik een top DJ ben en ik hier mijn geld zou moeten mee verdienen... Maar door deze ervaring ben ik er wel achter gekomen dat ik liever op een externe mixer draai, dus uitbreiding staat ook nog op de planning.
De plannen zijn: reloop RMX40 blackfire (die komt er deze maand aan tweedehands, deal is al gesloten), externe soundcard en graag nog twee Denons SC2000-jes... En ooit nog eens een nieuwe laptop waarschijnlijk. Deze gaat niet eeuwig blijven mee gaan.
Zo, dat is het ongeveer. Ik hoop hier veel te leren, info te ontvangen en misschien hier en daar info te kunnen geven, wie weet...