Musikmesse 2010 discussie!!

Hier al het off-topic geneuzel. Maak het echter niet te gek!

Re: Musikmesse 2010 discussie!!

Berichtdoor maqish » 26 maart 2010, 12:20

davitch schreef:Ze hebben jou toch ook warm gemaakt voor je xone DX ... je kwijlt al sinds oktober ;)

+1 haha

ik loop wel steeds warmer voor de contour, waar ik eerst niet al te positief was, ben ik steeds positiever aan het worden. alles staat of valt met de prijs die men ervoor moet betalen.
tot 1 oktober
maqish
VIP member

Berichtdoor Rendoe » 26 maart 2010, 13:55

Ben het wel met je eens wat betreft de contour, echter vind ik die kleine faders maar vaag. Kan nou niet echt iets bedenken hoe ik die zou kunnen mappen.
Native Instruments Kontrol S4 | Native Instruments Traktor 2| Allen & Heath XD-53 | Native Instruments Audio 8 DJ | Akai APC-40 | Korg nanoSERIES
Rendoe

Berichtdoor kobuz » 26 maart 2010, 14:29

Reind schreef:Nee hoor, ik heb er al 1 apart laten leggen zodra ze binnen zijn. Ik denk dat deze namelijk nog beter bij mijn wensen past dan de X1 en zo duur word ie niet (en voor mij helemaal niet ;) ).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd voor wat (welke functies) je liever die contour zou willen hebben.
kobuz

Berichtdoor Royce » 26 maart 2010, 14:53

davitch schreef:Ze hebben jou toch ook warm gemaakt voor je xone DX ... je kwijlt al sinds oktober ;)

Yep, het kwijl begint alleen een beetje op te raken..

Het feit is dat er gewoon niets vergelijkbaars op de markt te vinden is helaas. Anders stond er misschien allang iets anders!
En een jaar wachten op iets nieuws doe ik ook niet.. Dan verkoop ik de DX gewoon weer als het echt zo interessant is!
Denon DN-X1600 I Syrincs M3-220 DT I Dell Studio XPS 13 I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!
Royce
Moderator

Berichtdoor Timmio » 26 maart 2010, 17:11

Rendoe schreef:Ben het wel met je eens wat betreft de contour, echter vind ik die kleine faders maar vaag. Kan nou niet echt iets bedenken hoe ik die zou kunnen mappen.

In iedergeval wet/dry functies, dus mappen aan filter stuff (werkt top, aangezien ik dat standaard ook op m'n Numark 5000FX heb..)

Je kunt veel strakker filters inzetten met een korte (!) fader dan een rotary..
-- HouseQ (http://houseq.nl) --
| Reloop DJ II | Numark 5000FX | KRK RP6 | AKAI APC 40 | AKAI LPD8 | AKAI LPK 25 | Midi Fighter | Ableton Live | Traktor Pro |
Timmio

Berichtdoor Reind » 26 maart 2010, 17:52

davitch schreef:eerder schaamteloze sluikreclame ... denon laat iets doorschemeren, Reind laat ook iets doorschemeren en met een beetje geluk zijn er een aantal gear-freaks die bepaalde aankopen die gepland waren voor concurrerende merken even links liggen om de kat uit de denon boom te kijken.

Denon is niet de enige waarvan ik dingen heb gezien die nog niet de wereld in geschopt mogen worden, de Reloop Contour kreeg ik al 3 weken voor de Messe via de mail binnen ECHTER was ook daar de boodschap mondje dicht en zo zijn er nog wel een paar. Wat het echter wel bevestigd is dat fabrikanten je als persoon vertrouwen en dat heeft meer voordelen dan men denkt. Niet alleen hoor je meer dan de standaard persoon, je gaat ook steeds meer kennis op doen over bepaalde zaken. Zo heb ik bijvoorbeeld na de Messe een beter inzicht gekregen in wie, wat, waar en hoe produceert en wat voor invloeden dat kan hebben op het uiteindelijke product.

Sluikreclame is het dus niet zozeer, ik zie het gewoon als een beetje pesten en dat mag ik graag doen.

Oh en motorized platters zijn inderdaad historie, vonden ze bij Denon ook ;)
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.
Reind
VIP member

Berichtdoor Dizzee pascal » 26 maart 2010, 18:05

Ah reind f****... we weten het, je weet wat meer als alle anderen :D
maar het is wel zo, als je eenmaal wat meer weet als de doorsnee man, en ze nemen je in vertrouwen dan kom je misschien wel op den duur in een positie waar je een (misschien eerder kleine) invloed op het product kan hebben...
Maar om zoals eerder beschreven effe iets nieuws te kopen bij elke upgrade van een product, dat laat de kleine portefeuille toch ook niet altijd toe... (of toch niet hier) ;(
Cdj 900 - Reloop Iq 2 Usb - Cdj 900
Gezocht: Akai Apc 40 - Reloop Rmx 40 Usb / Denon Dn-x 1600
Dizzee pascal

Berichtdoor davitch » 26 maart 2010, 18:22

Reind schreef:Sluikreclame is het dus niet zozeer, ik zie het gewoon als een beetje pesten en dat mag ik graag doen.

Oh en motorized platters zijn inderdaad historie, vonden ze bij Denon ook ;)

Sluikreclame is de verkeerde term ... je wordt gewoon door de marketeers voor de kar gespannen, en terecht want je reviews en forum hebben zich door de jaren heen opgeworpen als de referentie.
Voor jou mooi meegenomen want je kan dingen tonen/lossen in pre-primeur en al even handig voor de fabrikant want je maakt de lezers warm en laat ze iets langer nadenken over een volgende stap.
Bovendien is het reclame die recht naar het doelpubliek gaat ... beter kan je niet hebben
Don't hate the player ... Hate the game.
davitch

Berichtdoor Reind » 26 maart 2010, 19:55

Dizzee pascal schreef:Maar om zoals eerder beschreven effe iets nieuws te kopen bij elke upgrade van een product, dat laat de kleine portefeuille toch ook niet altijd toe... (of toch niet hier) ;(

Geloof me, Denon gaat niet alleen de concurrentie aan op feature en workflow vlak maar ook op prijs vlak. De prijzen van de "nieuwe" producten waar ze op "getarget zijn" waren zo scherp dat ik nog net niet van mijn stoel af lazerde. Vraag is of ze dat ook echt gaan halen maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Overigens kwam ik bij A&H (wat ook onder D&M valt) niets te weten over toekomstige producten.

En voor mensen het gaan denken, het is ook niet zo dat ik dikke maatjes ben met de mensen van Denon, het zijn een paar mensen waar ik een regelmatig contact mee onderhoud en omdat die mensen redelijk hoog in de pikorde staan ik via hun dingen te horen en te weten krijg omdat ze er zelf ook baat bij hebben. Als ik gewoon zomaar op iemand af zou stappen bij Denon krijg ook ik ook gewoon nee op rekest.

Een beetje het ons kent ons, de ene hand wast de andere hand verhaal... wat bij een aantal merken prima op gaat maar bij sommige ook helemaal niet. Er zijn namelijk ook genoeg merken die mij helemaal NIETS noppes nada vertellen als het gaat om toekomstige producten.
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.
Reind
VIP member

Berichtdoor Dizzee pascal » 26 maart 2010, 22:55

Dat voorspelt... we wachten dus nog maar wat verder af en wat de toekomst brengt zullen we dan wel zien:) en wat betreft de keuze tss 3700 - 900 Misschien toch alles eens goed naast elkaar afwegen en zien... ik zit alleszins echt bijna geobsedeerd als een kind op het forum alles wat op te volgen... nog veel plezier daar op de messe!!!
Cdj 900 - Reloop Iq 2 Usb - Cdj 900
Gezocht: Akai Apc 40 - Reloop Rmx 40 Usb / Denon Dn-x 1600
Dizzee pascal

Berichtdoor jawohlol » 27 maart 2010, 19:39

Reind, kun je me zeggen of ik spijt krijg van mijn S3700 aankopen als ik kijk naar die nieuwe producten waar jij zo ongeveer als enige over weet behalve denon staff?

en over dat pioneer cdj900 en denon s3700 afweging gebeuren.. ik heb zeker geen spijt dat ik voor de denon ben gegaan :)
twitter: http://twitter.com/Aquinoxmusic
soundcloud: http://soundcloud.com/aquinox
Website over muziekproductie, mastering, hard en software: http://www.mastermusicproduction.com
jawohlol

Berichtdoor DjKieftenbelt » 28 maart 2010, 11:19

Zo, terug van de beurs! Nondejuh wat groot, maar heb toch wel alles zo'n beetje op het gebied van DJ gear even uitgetest. De DJM2000 voelt echt fijn aan, en in combinatie met de CDJ2000 helemaal! Foto's volgen straks van mijn kant :)
Reloop RMP-1 | Reloop RMX-40 DSP | Reloop RMP-1 | NI Audio8DJ | Macbook pro 13"
DjKieftenbelt

Berichtdoor metino » 28 maart 2010, 16:24

Even serieus. Reind. Je hebt het over nieuwe producten van denon, maar je kunt toch wel zeggen wat voor producten dit zijn.
Er zijn toch een hoop mensen die hun nieuwe aankoop dan misschien terecht kunnen uitstellen. En ik denk niet dat de motorized platter eruit gaat. Kijk de Numark V7 en NS7. De NS7 is al een succes en de V7 komt daar zeker bij. Het zou van Denon trouwens een domme zet zijn als zij een product uitbrengen die direct zal gaan concurreren met de 3700. Maar goed misschien kun je gewoon effe iets meer lef hebben en gewoon melden wat voor producten ons staan te wachten :l
metino

Berichtdoor 076collin » 28 maart 2010, 16:33

Hahahha wanneer die dx eindelijk leverbaar is istie al lang klaar voor zijn pensioen.. :+
Quality Counts! not quantity...
There's no place like 127.0.0.1
076collin
VIP member

Berichtdoor jawohlol » 28 maart 2010, 21:36

zeg tenminste ja of nee op de volgende vraag ajb :
krijg ik spijt van mijn s3700s als ik van die nieuwe producten weet?
twitter: http://twitter.com/Aquinoxmusic
soundcloud: http://soundcloud.com/aquinox
Website over muziekproductie, mastering, hard en software: http://www.mastermusicproduction.com
jawohlol

Berichtdoor TimD » 28 maart 2010, 21:43

Haha ik denk dat je ff relax moet doen ;) Ik had ergens gelezen dat ze nog nieteens een goede tekening van de nieuwe spullen hadden, dus het duurt nog wel even... Enne, als je je ding kunt doen op de 3700, waarom zorgen maken voor nieuw spul?
2 Gifgroene super-OEM's, DJM700, Traktor Scratch Pro, X1, Dap Soundmate Easy
TimD

Berichtdoor kobuz » 28 maart 2010, 21:58

Ik denk dat Reind zich kapot lacht als hij dit allemaal leest.
kobuz

Berichtdoor Royce » 28 maart 2010, 22:26

Inderdaad haha!

Mensen, we hebben het over producten die nog minimaal een jaar op zich laten wachten.. sjezus, dat jullie het zo serieus opnemen. Tegen die tijd zijn er al weer 10 andere producten op de markt van andere fabrikanten waar je net zo goed spijt van had kunnen krijgen!

Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de DN-S3700 nu al verkopen om heerlijk te gaan zitten wachten op het 'onbekende'...
Denon DN-X1600 I Syrincs M3-220 DT I Dell Studio XPS 13 I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Royce
Moderator

Berichtdoor Roalin » 28 maart 2010, 22:28

Een DX!

Ik zou lekker je Royceboard verkopen (al gedaan) en lekker gaan wachten op het (voor jou nog) onbekende... :+
Roalin

Berichtdoor gixxer46 » 28 maart 2010, 22:35

YEP, A&H brengt alweer bijna de update van de DX uit zolang ben je al aan het wachten _/--
http://twidl.nl for podcasts bookings and more!
gixxer46

Berichtdoor AlessandroDiga » 28 maart 2010, 23:53

geduld is een schone zaak
... www.myspace.com/alessandrodiga ....
... www.soundcloud.com/alessandro-diga ...
soon: www.alessandrodiga.com
AlessandroDiga

Berichtdoor Royce » 29 maart 2010, 09:23

Huh wat..? Waar hebben jullie het over? DX, kun je dat eten?

(ik heb hem al geblokked totdat het verlossende telefoontje komt..)

Royce
Moderator

Berichtdoor Somethinglike » 01 apr 2010, 21:28

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de Korg Monotron.
Het is zo een piepklein synthesizertje waarmee je wel vette dingen kan doen.
Het lijkt mij ideaal om fidget mee te effecteren.
En voor 60 euro bij die grote Keulense Muziekwinkel, ik zal de naam niet vermelden, kun je dat ding echt niet laten liggen.
Ja, het is boecht en het stelt niks voor, maar dàt is het hem juist. Iedereen die iets met muziek te maken heeft, is creatief genoeg om zelf het concept te verzinnen. (In tegenstelling tot Pioneer)
Ik vind het alleen jammer dat het enkel op batterijen werkt, nu kan je er geen stroomkabel op aansluiten.

http://www.youtube.com/watch?v=dNNb18aFSQ4
Somethinglike

Berichtdoor Roalin » 01 apr 2010, 21:48

Grappig dingetje, maar meer niet..

Je zegt dat je fidget ermee mee wilt effecteren (leuk woord) alleen is dit ding geen effectapparaat maar een mini-synth. Zo te zien (anders had ie dat ook wel in het filmpje gedemonstreerd) kun je niet loopen. Lijkt mij niet echt bruikbaar.
Roalin

Berichtdoor Somethinglike » 04 apr 2010, 14:22

Dat weet ik, maar er zit een aux input in, dus er kan een inputbron op worden gezet.

Ik wil tegenwoordig echt veel: gitaar, mixer, synth ..
Ik zoek uit wat mij het beste ligt, en dat werk ik dan verder uit.
En dat gaat ideaal met kleine, goedkope dingetjes zoals die Korg :)
Somethinglike

Vorige

Keer terug naar Huiskamer