Citronic mixer sdmp-mx1 met dubbele sd/usb speler

Plaats hier al je cd speler en draaitafel gerelateerde vragen

Citronic mixer sdmp-mx1 met dubbele sd/usb speler

Berichtdoor Jelle360 » 29 jun 2009, 12:15

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier in 't forum. Heb voorheen wat gekloot met virtual dj en een setje bij een vriend maar wil nu graag zelf aan de slag.
Dus vandaar dat ik gelijk begin met een vraag. Ik kwam dit setje tegen op internet, het is een all-in-one ding met sd players ipv cd's. Leek me wel wat.

Citronic mixer sdmp-mx1 met dubbele sd/usb speler.

Een nieuwe innovatieve media speler met ingebouwde mixer met de mogelijkheid om tracks af te spelen en te mixen vanaf SD card, USB stick of externe hard disk. De 2-kanaals mixer heeft een toonregeling per kanaal. De speler heeft vele functies waaronder een ID3 tag die de DJ in staat stelt om labels in het display te lezen.

SD card, USB, phono, lijn en mic. ingangen
2x SD card en 2x USB stick aansluitingen
Robo (relay), single en continue afspeel mogelijkheid
SD/USB schakelaar per kanaal
Folder zoekfunctie
ID3 tags worden in display weergegeven
Time, program, repeat functie
"+10 track" toets
Programmering tot 20 tracks
Vervangbare crossfader
2 RCA en 2 REC uitgangen
Seamless loop
MP3 Decoding: 16 / 22.05 / 24 / 32 / 44.1 / 48kHz sampling frequenties en bitrate van 32kbps tot 320kbps
Aansluitspanning 230Vac, 50Hz
Uitgangsniveau 2.0V +/- 0.2% RMS
Frequentiebereik 20Hz - 20kHz (+/-2dB)
T.H.D. <0.02%
Kanaalscheiding 85dB (1kHz)
Signaal/ruis verhouding >80dB
Pitch bend +/- 16%
Pitch regelaar +/- 16%
Afmetingen 325 x 260 x 82mm
Gewicht 4kg

Wat denken jullie hiervan? Hoe staat citronic over het algemeen bekend?
Jelle360

Re: Citronic mixer sdmp-mx1 met dubbele sd/usb speler

Berichtdoor TimD » 29 jun 2009, 12:57

Ik zou naar wat anders kijken als ik jou was. SD lijkt handig, maar het zoeken in veel nummers op een klein displaytje is niet aan te raden. Liever zou ik als ik jou was voor een controller icm een pc gaan (numark total control of reloop digital jockey), of voor basic cdspelers met een mixer ertussen. Als je 2ehands gaat zoeken, zou het mogelijk moeten zijn met je budget. Over het algemeen staat Citronic overigens niet als bijzonder goed bekend, heeft soms wel leuke OEM-spulletjes (maar dit stukje gear zou ik laten liggen)
2x DN-S 1200, DJM 700, Traktor Pro, Terratec Phase 26 soundcard, MacBook
TimD

Berichtdoor Jelle360 » 29 jun 2009, 16:47

Dankjewel voor je antwoord.
Voordeel van deze lijkt me is dat het zeer makkelijk is mee te nemen. Voor een controller heb je al gauw een beetje goede laptop nodig.
Heb sowieso geen laptop atm. het beeldscherm probleem kan ik idd voorstellen, maar hoef er ook niet super super veel nummers op. Zat voor controllers te kijken naar de reloop digital jockey 2 is op dit moment het beste qua prijs/kwaltieitsverhouding denk ik, is alleen beetje duur en zoals ik aangaf niet echt geschikt om nog ff snel mee te nemen naar een leuk feestje.
Jelle360

Berichtdoor patrickd » 29 jun 2009, 17:06

Wat is je budget eigenlijk?
Als je geen laptop hebt is een midi oplossing eigenlijk altijd een 600 euro minimaal nodig (400 laptop en 200 midi).
Voor dat geld kun je ook een 19 inch speler van denon kopen met ingebouwde harddisk. Lijkt mij dan makkelijker.
Omschrijf even wat je er precies mee wil gaan doen.
patrickd

Berichtdoor Jelle360 » 29 jun 2009, 17:18

Ik er gewoon thuis mee kunne draaien en af en toe meenemen naar bijvoorbeeld vriend.
Budget is niet heel hoog ivm het uitproberen. Rond de 300 euro. Controller heeft voordeel ivm meer mogelijkheden voor geld denk ik. Maar aan de andere kant lijkt het me ook zeer makkelijk om 't standalone te kunnen doen.
Jelle360

Berichtdoor patrickd » 29 jun 2009, 19:50

Leren ze tegenwoordig niet meer typen op school. Typ toch eens hele woorden en leestekens:
Immers een verkeerd leesteken of letter, maakt van jezus nog een ketter. (Herman Finkers)

ontopic: 300 euro is natuurlijk niet bijzonder veel. Als je dan ook nog geen laptop hebt valt alles wat midi heet al af.
2 cd spelers en een mixer gaat ook niet lukken. dus je komt al snel bij die all-in-one spullen. (tweedehands even buiten beschouwing gelaten).
Citronic maakt opzich best aardig spul voor het geld. Numark heeft ook een aantal all-in-one oplossingen maar dan allemaal met cd speler.
Nadeel van die all-in-one dingen, het is all-in-one dus 1 ding kapot en niets werkt meer. Ook uitbreiden is op die dingen onmogelijk. Volgens mij is de restwaarde ook beroerd te noemen. Ik heb nog nooit iemand gezien met zon ding.

Nu even kijken naar een "losse" set.
Reloop smp1 kan ook is een 19 inch sd speler. heb je nog ongeveer 100 euro voor een mixer. Dit moet wel lukken.
Voordeel dat je hebt is dat je als je het leuk vind ook cd spelers enz kan kopen. En een losse mixer en 19 inch speler kom je altijd wel vanaf.

De tweedehands markt is op het moment ook HOT, dus misschien is tweedehands wel een oplossing voor handen.
patrickd

Berichtdoor TimD » 29 jun 2009, 20:00

Ik ben het eens met de bovenstaande post.

Om even kort door de bocht te gaan: Ik denk dat je dit ding snel in een hoek zult leggen. Het gaat je vervelen, irriteren. Hij heeft 2 SD-sleuven, dus misschien betekent dat dat 1 sleuf voor 1 speler is en niet uitwisselbaar. Lekker onhandig dus. Verder Is het apparaatje heel erg beperkend, weinig tot geen aansluitmogelijkheden. Om uit te proberen kun je het misschien doen, maar ik denk dat je het hele dj'en geen eer aandoet ermee. Als je wil beginnen met wielrennen kan dat ook op je mountainbike, alleen is de lol er dan snel van af. Mij lijkt het weggegooid geld en de restwaarde is 0,0, je komt het ding nergens kwijt. Liever doorsparen en 2 cdspelertjes 2ehands kopen. Verder nog een goedkoop mixertje ertussen, en je komt het altijd wel kwijt. CD's zijn veel overzichtelijker en je kunt gemakkelijk uitbreiden/de dingen apart upgraden.
TimD

Berichtdoor TimD » 29 jun 2009, 20:04

Concreet: ik zou http://link.marktplaats.nl/256308475 deze set veel liever hebben dan de citronic speler. Praat er 50 euro vanaf en je komt de zomervakantie wel door!
TimD

Berichtdoor Jelle360 » 29 jun 2009, 20:29

Dank voor de tips allen!
Sorry voor 't typen, ging idd beetje snel.
Anyway, ik moet er nog ff goed over nadenken. Misschien dat midi-controller op desktop pc toch een optie is.
Jelle360

Berichtdoor Jelle360 » 30 jun 2009, 15:11

Wat vinden jullie hiervan?

[link verwijderd]

Ik heb nooit echt vinly overwogen maar dit is toch wel vrij goedkoop.
Mixertje lijkt alleen erg beperkt. Ik kan hier niet mee loopen denk ik?

[mod edit] Linken naar een webshop is niet toegestaan, naar een fabrikant is geen probleem. Zie ook het algemeen beleid.
Laatst bijgewerkt door Zuur op 01 jul 2009, 00:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Link verwijderd
Jelle360

Berichtdoor patrickd » 30 jun 2009, 15:26

Je hebt de muziek wel gehoord maar de dans gemist :P

Eerst kom je aan met een setje wat mobiel is en sd kaarten. En nu ga je puur op prijs een vinyl set kopen???
Denk nu eerst eens zelf na wat je echt wil. Want vinyl kost behoorlijk wat geld in de aanschaf van platen.
Wil je nu iets met; je pc doen en mp3, cds of vinyl.
Dit zijn totaal andere dingen, als je bijvoorbeeld jan smit wil draaien die komt niet uit op vinyl. Dus denk daar ook eens aan.
patrickd

Berichtdoor Mitch » 30 jun 2009, 21:59

Klopt en stel dat je dit weer aan een timecode setje wil koppelen dan ben je ook weer een duit geld kwijt. Ach, gelukkig gaat de zon (nog) steeds gratis op voor niets..!
CDJ 1000 Mk1 || Numark 5000Fx || CDJ 1000 Mk1 || Stanton C.303 || Audio 8 DJ || Traktor Scratch Pro || www.daniel-sticious.com ||
Mitch

Keer terug naar CD spelers & Draaitafels