Reloop RMX30 Blackfire of Pioneer DJM250

Post hier al je mixer gerelateerde vragen

Reloop RMX30 Blackfire of Pioneer DJM250

Berichtdoor djvinzent » 01 mei 2012, 20:40

Hallo allemaal,

Sommige hadden mijn eerste post al gelezen, toch herhaal ik het nog even. Mijn naam is Vincent, 17 jaar oud en ben allround DJ.

Ik heb een flightcase voor 2 cd spelers en een mixer in 1. Ben in het bezit van een Reloop IQ2, en zit te kijken voor wat vernieuwing. Ik ben niet heel denderend over de geluidskwaliteit van de IQ2, ook de bouwkwaliteit voldoet prima aan een beginner, maar begin langzaam richting gevorderde te gaan aangezien mijn ervaring met Pioneer en andere merken. Is mijn IQ2 een maandagochtendproduct of is de kwaliteit hetzelfde bij de Pioneer DJM250? Het moet een mixer zijn van ongeveer 250mm breed, dat is de afmeting die in mijn flightcase past. De DJM250 vond ik wel erg mooi, maar is het een verstandige keuze of moet ik kijken richting Reloop, of Behringer?

Vincent
djvinzent

Re: Reloop RMX30 Blackfire of Pioneer DJM250

Berichtdoor Silent » 02 mei 2012, 00:03

De Reloop en Pioneer zijn niet geheel hetzelfde kwa kwaliteitsniveau, de merken kennende, maar reloop is voor de prijs een goed alternatief.

Behringer is in ieder geval geen vooruitgang vanaf reloop, maar dat is mijn ervaring.

Kijk ook vooral ook even naar de xone:22, geen effecten maar wel goede filters en prima bouwkwaliteit!
|| X1 | RMX-40 | Audio 8 DJ | HD25-1 II | Traktor Pro 2 ||

www.soundcloud.com/squareone-1
https://www.facebook.com/square.one.11
Silent

Re: Reloop RMX30 Blackfire of Pioneer DJM250

Berichtdoor djvinzent » 02 mei 2012, 06:23

Kwa kunnen ga ik volgensmij op de pioneer zelfs achteruit, kwam ik ook later pas achter. Hij zag er even wat beter uit dan de andere mixers maar na detailfotos te hebben gezien vond ik hem toch wat minder. Gaat me eigenlijk meer om de kwaliteit van het geluid. Ben over mijn huidige mixer redelijk tevreden alleen de kwaliteit die uit de outputs komt is minder. Uit het linker kanaal komt ook iets meer geluid dan de rechter kanaal, dat geven de VU meters overigens ook aan. Prijs is niet zo heel belangrijk, gaat meer om dat er maar een mixer van ongeveer 250 mm breed in kan. Zijn er mensen met een rmx 30 blackfire? Ga ik erop voorruit met die mixer tov de iq2?

Ik hoor het graag, alvast bedankt mannen.

Vincent
djvinzent

Keer terug naar Mixers