Reloop IQ2 mixer, piepjes en vreemde bassen

Plaats hier alle bugs en storingsmeldingen welke je tegen komt op de frontpage en/of het forum.

Reloop IQ2 mixer, piepjes en vreemde bassen

Berichtdoor djvinzent » 01 mei 2012, 20:35

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Vincent, 17 jaren oud en ben allround DJ.

Draai meestal in clubs, maar ook vaak met mijn eigen drive in. Ik ben in het bezit van een lange flightcase met daarin 2x Reloop RMP2 (Reloop, maar toch niets mis mee, lekkere spelers) en een Reloop IQ2. De Reloop IQ2 presteert vrij aardig, alleen af en toe hoor ik zulke rare tonen. Met het gebruiken van de effecten komen af en toe hele schelle hoge toontjes. Reloop leverancier weet overigens van niets, probleem is nog nooit eerder gemeld bij hun. Verder met de rare bassen, heb je wel eens een lekker nummer die goed in het laag zit, waarbij je dan maar een klein stukje laag hoort, klinkt natuurlijk vaag, maar het is eigenlijk de kwaliteit die niet lekker klinkt. Kan het eraan liggen dat ik het geluid door 2x Jack 6,3mm stuur ipv RCA (tullip) ?

Ik snap er niets van, de kwaliteit komt denk ik niet uit de CD speler maar uit het mengpaneel. Verder niets te klagen, stoort me alleen een beetje :)...

Vincent
djvinzent

Re: Reloop IQ2 mixer, piepjes en vreemde bassen

Berichtdoor steffex » 01 mei 2012, 20:54

klinkt meer alsof je het geluid te hard hebt staan... draai je in het rood?
2x 6.3jack is prima hoor...
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Berichtdoor djvinzent » 01 mei 2012, 21:02

Ik kan mijn VU meters op Master zetten en kan ze per kanaal zetten. Op master staat hij nooit in het rood, per kanaal staat hij altijd vol in het rood. Ook al draai ik de gain verder dicht, hij blijft rood en het geluid blijft minder! De jack output is een gebalanceerde output, daarom heb ik altijd de jack gepakt...

Ook bij de master goed open zoals ik dat vaak heb bij drive in, moet dan toch geen probleem zijn? Speakers kunnen het makkelijk hebben lijkt mij...
djvinzent

Berichtdoor kobuz » 01 mei 2012, 21:06

Nooit in het rood draaien. Op een gegeven moment vervormd je geluid en klinkt het ruk. Het is niet erg als je af en toe het rood 'aantikt', maar continue in het rood draaien moet je niet doen. Zou de eerste les van elke dj moeten zijn als je het mij vraagt.
kobuz

Berichtdoor maartenXD » 01 mei 2012, 21:40

Zeker dat je je CD spelers niet op de phono ingang hebt aangesloten? Dit zou dat constant in het rood draaien wel kunnen verklaren... CD spelers altijd aansluiten op de line-ingang, anders wordt je signaal twee keer voorversterkt (1x in je cd speler, en 1x na de phono ingang).
Sync XTRM1 - Reloop RMX40 Black - Reloop Contour - Sync XTRM1 - MBP 13" - TS Pro2
maartenXD

Berichtdoor steffex » 01 mei 2012, 23:13

goede tip maarten!
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Keer terug naar Bugs en storingsmeldingen