Overstappen op digitaal, rampzalig!

Stel hier alle overige vragen die betrekking hebben op DJ Gear

Overstappen op digitaal, rampzalig!

Berichtdoor takkebeest » 29 apr 2012, 14:01

beste forum leden,

ik zit met een probleempje en zoek iemand die hier een oplossing voor heeft!
het materiaal:
1x macbook pro 15'' I7 8GB high resolution screen enz.
2x cdj 350
1x djm 350
1x kontrol X1

het volgende is er aan de hand, ik heb 2 weken geleden het 350 setje aangeschaft als extra (om het digitale gebeuren te kunnen uitproberen, draai normaal gesproken analoog met 2x cdj1000 mk3 en djm800 ik dacht leuk als aanvulling en eventueel opname's van een gig doormiddel van de usb functie op de djm350)
ik heb dus traktor pro 2 draaien op mijn macbook pro en wil hierbij dus de cdj350 via de midi ondersteuning (interne geluidskaart) laten praten met m'n software (is na een tijdje geklungel ook wel gewoon gelukt om dit werkend te krijgen.
nu was het (probleem) ik wil de effecten van traktor ook kunnen gebruiken tijdens een gig dus ik naar de winkel en gevraagd wat is hier een makkelijke oplossing voor (zodoende de X1 aangeschaft)
echter komt nu het volgende probleem waar ik jullie hulp graag bij zou willen gebruiken!
ik heb de cdj350 dus draaien en wil hier de X1 extra bij aansluiten om de effecten ook te kunnen gebruiken echter (zoals de meeste kenners het al wel zullen beginnen te begrijpen) heeft de macbook pro 15'' maar 2x usb en zoals je al telt kom ik er dan 1 te kort!
wat nu?
heb al zitten proberen om een usb HUB ertussen te hangen maar dan reageren de cd's niet meer op de software en als ik 1 cdj en de X1 aan de HUB hang en de andere cdj rechtstreeks in de overgebleven usb van de macbook reageert alles nog wel alleen krijg ik 1 van de cdj's niet binnen op mn djm350 (geeft geen output)

oplossingen?
wat nu te doen?

wachtend op jullie reactie
alvast bedankt
takkebeest

Re: overstappen op digitaal RAMPZALIG!

Berichtdoor Acid Rmc » 29 apr 2012, 16:09

Heb je wel een hub met externe voeding genomen?
Acid Rmc

Re: Overstappen op digitaal, rampzalig!

Berichtdoor Royce » 01 mei 2012, 10:30

Topic verplaatst naar het juiste forumonderwerp..
Denon DN-X1600 I Syrincs M3-220 DT I Dell Studio XPS 13 I Traktor Scratch Pro 2 I Sennheiser HD25-II I 2x Reloop RP-6000 MK6 I Kontrol X1

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!
Royce
Moderator

Berichtdoor steffex » 01 mei 2012, 10:44

yup, dit klinkt als usb apparaten die te weinig stroom krijgen van de hub. Zorg dus dat je een usb-hub neemt die extern (dus met een adapter) gevoed wordt. Dit zou het probleem moeten verhelpen.
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Berichtdoor davitch » 01 mei 2012, 16:01

Heb je beide usb poorten geprobeerd ?
xone 4D + livid controller op de ene poort werkt perfect en op de andere poort werkt het niet.
Don't hate the player ... Hate the game.
davitch

Berichtdoor Nightrash » 01 mei 2012, 16:54

bizar...

ik heb 2x cdj400 die ik via een cheap-ass usb-hubje aan mijn macbook pro hang en dat werkt als een tierelier (als midicontroller).

Ik heb zelf geen X1, dus ik weet niet hoe je het beste meerdere midicontrollers configureert in Traktor.

over het geluid langs 1 kanaal wil ik graag wat meer info.
Heb jij een samengesteld-apparaat(programma's > hulpprogramma's > audio/midi-configuratie) gemaakt van je 2 cdj350? Want dat is nodig om het geluid via het juiste kanaal (deck) naar je mengpaneel te sturen.

http://www.youtube.com/watch?v=wHtpIT4EhPI

deze video geeft goed weer hoe je het zou moeten aansluiten/configureren. (hier gebruiken ze traktor 1 en 2x cdj400, maar het principe is hetzelfde voor de 350 en voor traktor 2)
wat gear, een bakje muziek, een groot ego en een nog grotere dosis blingbling => meer heb je niet nodig als dj
Nightrash

Berichtdoor takkebeest » 01 mei 2012, 20:13

[quote="takkebeest"]beste antwoorders,

ik heb er een usb HUB tussen hangen van trust.
en tja hij is wel usb powered maar zou dat zo veel verschil moeten maken dan?
de info van het binnen komen op 1 kanaal is als:
usb HUB: -X1
-cdj350
2e usb computer: -cdj350
de bediening loopt dan nog wel goed met traktor dus (cdj350 midi1 linker kanaal (A), cdj350 midi2 rechter kanaal (B) echter komen de bijdoe outputs van de beide cdj350's dan op kanaal 1 (links) binnen op m'n djm350 (vrij raar omdat ze wel beide op een andere input aangesloten zijn op de mixer (je zou bijna zeggen dat er intern in de djm iets verkeerd gaat maar als je beide cdj's los aansluit op m'n macbook werkt het wel gewoon) alleen mis ik dan dus m'n X1 in m'n setup wat het hele uitgangspunt is van dit forum berichtje.

alvast bedankt voor het meedenken!

ps. ik heb inderdaad al een gekoppelde midi preset gemaakt van de 2 cdj's
takkebeest

Berichtdoor takkebeest » 01 mei 2012, 20:16

[quote="takkebeest"][quote="takkebeest"]beste antwoorders,

de info van het binnen komen op 1 kanaal is als:
usb HUB: -X1
-cdj350
2e usb computer: -cdj350
de bediening loopt dan nog wel goed met traktor dus (cdj350 midi1 linker kanaal (A), cdj350 midi2 rechter kanaal (B) echter komen de bijdoe outputs van de beide cdj350's dan op kanaal 1 (links) binnen op m'n djm350, (output in traktor ook mee geworsteld maar geeft geen enkel verschil) vrij raar omdat ze wel beide op een andere input aangesloten zijn op de mixer (je zou bijna zeggen dat er intern in de djm iets verkeerd gaat maar als je beide cdj's los aansluit op m'n macbook werkt het wel gewoon) alleen mis ik dan dus m'n X1 in m'n setup wat het hele uitgangspunt is van dit forum berichtje.

alvast bedankt voor het meedenken!

ps. ik heb inderdaad al een gekoppelde midi preset gemaakt van de 2 cdj's
takkebeest

Berichtdoor steffex » 01 mei 2012, 20:31

takkebeest schreef:beste antwoorders,

*knip*

JA! dat maakt enorm veel uit! Een usb poort kan maar maximaal 500mA leveren. Dit is helemaal niet veel. Als je er dus genoeg apparaten op aansluit, dan gaan vanzelf apparaten uitvallen als het verbruik hoger komt te liggen dan 500mA.

Hierin maak je dus de fout! Zorg voor een usb hub met een adapter!
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Keer terug naar Overig