Komplete Elements 8 Ultimate

Hier stel je je vraag en vind je de antwoorden

Berichtdoor Acid Rmc » 04 maart 2012, 01:48

Wat me toch een beetje dwars zit is :
op de doos en websites staat : inclusief 240GB aan geluiden e.d,
maar op de hard disk staat maar 120 GB , en met de downloads die je via service center alsnog binnenkrijgt kom je nog maar op een totaal 150 GB ongeveer?

Hoe zit dat met die overige 90GB dan? Is dat gebakken lucht of wat? Je krijgt dus eigenlijk maar 2/3e dan beloofd, of sla ik de plank mis??
:(
Acid Rmc

Berichtdoor djsteve » 04 maart 2012, 11:47

Sla ik de plank mis als ik denk dat je koper en amper gebruiker bent, acid?
Indien dat een beetje klopt, stel ik voor om een beginners thread aan te maken waar beginners (zoals wij?) hun eerste stapjes tonen op soundcloud, en elkaar uitdagen in het genre van " maak een track met deze samples" of iets gelijkaardigs. Vervolgens mag de beste track maker een nieuwe uitdaging kiezen! - eventueel ahv een poll "beste track deze week/ maand/ in deze uitdaging"
En ivm je hd vraag: ze laten vast wat plaats voor eigen samples, soft en projecten.
My turntable is not dead. At all. My cd player is...
djsteve

Re: Komplete Elements 8 Ultimate

Berichtdoor kobuz » 04 maart 2012, 15:01

Misschien is het op de hd gecomprimeerd? Daarnaast bestaat elements ultimate niet ;)
kobuz

Berichtdoor Acid Rmc » 04 maart 2012, 17:40

_/-- Komplete 8 Ultimate zie ik met koeieletters op de doos jah omg :l
Comprimeren zou kunnen jah, maar eigenlijk onnodig want de schijf is 299GB ;) Maar dat zal het wel zijn jah.

@steve, reden dat ik K8 nog maar net gebruik is omdat ik sinds 4 oktober exact aaneenvolgende prive omstandigheden heb gehad die het zowat onmogelijk maakte me ermee bezig te houden.
Sinds de laatste week ben ik die gemiste tijd hard aan het inhalen.
Acid Rmc

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 00:47

Na alles nagekeken te hebben:
240GB staat op de doos en site, maar dat is ongecomprimeerd.

(wat ik dan niet begrijp is waarom je maar 195GB vrije ruimte hoeft te hebben)

Echter, meer dan 150GB is er niet geinstalleerd, dus zowiezo 45GB gebakken lucht gekocht?
omgerekend heeft die gebakken lucht dus een waarde van minimaal 250,- ? wtf

Scammed by NI :( zo voelt het.
Ga dit tot de bodem uitzoeken.
Acid Rmc

Berichtdoor steffex » 06 maart 2012, 11:21

Komplete 8 heeft compressie technologie voor samples erin zitten. De samples worden met een bepaalde compressie aangeleverd en kunnen on-the-fly worden gebruikt(uitgepakt) zonder vertraging.

240gb is dus de hoeveelheid zonder compressie, met de compressie op de samples is het dus aanzienlijk minder. ;)
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 13:00

Maar op mijn eigen harde schijf hoort er dan toch 195Gb bezet te zijn? Of vergis ik me daarin?
Acid Rmc

Berichtdoor steffex » 06 maart 2012, 13:29

het antwoord staat gewoon op de website:

* The applications alone require 5 GB free disk space, the libraries require 190 GB on top = 195 GB free disk space in total. Note that the library size is 240 GB if uncompressed, but several libraries are compressed using advanced KONTAKT Lossless Sample Compression.

bron: http://www.native-instruments.com/#/en/ ... ?page=2570

Ik gok dat je ergens niet alles geïnstalleerd hebt of dat misschien een aantal libraries overgestapt zijn op die KONTAKT Lossless Sample Compression. ;)
Macbook Air 13.3 inch | Kontrol S2 | Pioneer HDJ-500 | Maschine 1.7 | M-Audio KeyRig 49

Mijn custom controller: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=10&t=9893
steffex

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 14:41

Ja, dat had ik ook gezien vandaar dat ik het niet snap, ik heb nagenoeg alles, op elements in Reaktor na, maar dat kan geen 45GB zijn, ik wacht nog op antwoord van NI. Verder heb ik zover ik kan zien alle programma's op mijn computer. De HD van KE8 geeft automatisch aan wat wel en niet geinstalleerd is als je hem inplugt en die geeft aan dat alles geinstalleerd is.
Ik hoop dat hun, NI duidelijkheid kunnen geven wat dan exact comproneerd is en hoe dat kan van die 150GB , zou wel handig zijn als ze dat ook op de website zetten , mocht dat aangepast zijn :)
Acid Rmc

Berichtdoor StratumT » 06 maart 2012, 14:43

gecomproneerd? die kende ik nog niet
Voor mijn laatste techno/tech house mixes check: http://soundcloud.com/van-stratum
StratumT

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 14:46

zojuist zelf bedacht, wist het juiste woord niet te bedenken hehe maar is wel duidelijk toch?
Acid Rmc

Berichtdoor steffex » 06 maart 2012, 15:26

StratumT schreef:gecomproneerd? die kende ik nog niet

wat is dit dan voor een nutteloze toevoeging aan dit topic?

@Acid: ik denk dat NI daar toch wel uitsluitsel moet geven...

steffex

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 15:45

Ik hoop een mail van ze te krijgen 1 dezer dagen waarin ze dat doen.
Ik zal het dan zeker ook plaatsen, en aan hun vragen of ze dat misschien duidelijk op de site willen vermelden.
Of er moet daadwerkelijk iets met mijn systeem aan de hand zijn, maar dan plaats ik het hier ook.

Hoop snel definitief uitsluitsel te krijgen, bedankt voor je meedenken e.d Stef ;)
Acid Rmc

Berichtdoor steffex » 06 maart 2012, 15:52

mja 45gb die ontbreekt is niet niks. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn centen op een install issue zet...

steffex

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 16:05

Ik hoop het, ik heb zojuist een mail ontvangen van NI over de "elements" van Reaktor (ik had vanmorgen nogmaals de vraag gesteld hoe dat specifiek zit met elements aan ze en ditmaal dezelfde dag al antwoord terug zeg!!) , in KE II staat die in de player sectie maar nu, in 5.6 in de factory settings in mapjes dus die heb ik iig , 1 zorg minder.

Hopen dat de mail over die GB's nu ook snel komt :p 45GB is idd aardig wat, en de kostprijs van K8 was ook geen kattepis voor mij.
Misschien net als zojuist met Reaktor elements nog eens een mail sturen, sta er verbaasd van binnen paar uur antwoord te hebben zeg, en een deugdelijk antwoord; exact omschreven + printscreenfoto.
Zoiets geeft je dan toch weer het gevoel terug dat ze wel iets om hun klanten geven :D
Acid Rmc

Berichtdoor Acid Rmc » 06 maart 2012, 20:25

Mailtje:
Thanks for contacting Native Instruments.

On the HD it`s only 120Gb since it`s only the installers (<-packages) you have
there. While the Installation process they will be unzipped and should have the
size the box says.

If you have any further questions do not hesitate to ask.

Best regards
Istvan, Native Instruments Support Team

Toch maar weer een mailtje terug sturen dan want dit klopt niet. (zowiezo niet omdat het de 1e oplage betrof en die de nieuwe abbey road serie van 30GB niet bevatte en je die moest downloaden)

Denk dat ik hem maar even op een andere computer ga installeren om te kijken hoeveel GB er dan bij op komt. Even uitzoeken of het net als met Pro2 is dat je maar op 2 computers mag installeren of iets ivm toekomstige andere computer....

Maar even op een rijtje, het zou dus zo moeten zijn als ik het goed begrijp:
HD(K8) bevat 120 GB, dit kost je wanneer je installeerd en inhoud unzipped word 195 GB van je HD(pc) en totaal bevat dit 240GB, die laatste 55GB blijft dus gecomprimeerd in je mappen staan?
Acid Rmc

Berichtdoor kobuz » 06 maart 2012, 21:12

Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt. Al deze tijd had je kunnen steken in het leren begrijpen van één van de vele opties die Komplete 8 Ultimate je te bieden heeft. Bedoel het niet lullig hoor, maar snappen doe ik het niet ;)
kobuz

Berichtdoor maartenXD » 06 maart 2012, 21:38

Inderdaad, alsof 150 gig aan sounds nog niet genoeg is :s
Sync XTRM1 - Reloop RMX40 Black - Reloop Contour - Sync XTRM1 - MBP 13" - TS Pro2
maartenXD

Berichtdoor Acid Rmc » 07 maart 2012, 00:49

kobuz schreef:Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt. Al deze tijd had je kunnen steken in het leren begrijpen van één van de vele opties die Komplete 8 Ultimate je te bieden heeft. Bedoel het niet lullig hoor, maar snappen doe ik het niet ;)

Haha daar ben ik ook volop mee bezig hoor ,alleen ik wil graag alles in orde hebben, en zeker weten dat alles waar ik voor betaald ook werkt zoals het betaamd, dat kun je toch wel snappen ;) (en dat druk maken om dit is meer in de pauzes zeg maar, je kunt immers niet 24/7 met Maschine spelen)

Ik volg dagelijks een aantal uur les betreffende Maschine.
Ik heb de afgelopen (ruime) week geleerd Battery aan de Maschine pads te linken, time stretchen in Maschine zonder andere DAW, heel veel met Massive bezig geweest, Maschine als multitrack audiorecorder gebruiken, Maschine als multitrack sequenser gebruiken (16sporen per group), een hele dikke andere VST leren te gebruiken die ik ook had aangeschaft, en nog veeeeel meer, dus dat lijkt me aardig wat of niet voor een dikke week :s
Buiten zoveel mogelijk tussendoor beetje alle content van K8 aan het doornemen stukje bij stukje, en 1 track compleet af.

Over dat 150GB genoeg is: sounds en toepassingen heb je nooit genoeg, zo weet ik al dat de volgende aankoop Nexus 2 word :p En al is het genoeg, ik wil gewoon zeker weten dat ik heb waar ik voor betaald heb, 150GB is wel veel maar de verkoopprijs van NI 1000,- euro is ook veel....

edit: ik heb tussendoor al een tiental extra soundpacks gedownload via andere bronnen btw :9 ik krijg zoveel tips van gratis soundpacks en die zijn ondanks die 150, 195 of 240GB altijd welkom in my crib

nog een keer edit: die kerel die me les geeft die heeft 6 of 7 harde schijven van 1 terrabite vol aan sounds en kits e.d dus haha nooooit genoeg als je er de smaak van te pakken hebt hehe, mijn 150GB valt daarbij in het niet
Acid Rmc

Berichtdoor steffex » 07 maart 2012, 02:02

je gaat me toch niet vertellen dat je de full version gekocht hebt als Maschine gebruiker? je komt dan namelijk in aanmerking voor de crossgrade a 700 euro :P :x

snap je frustratie echter wel, hoop geld betaald... wil je natuurlijk het maximale eruit halen...

steffex

Berichtdoor Acid Rmc » 07 maart 2012, 03:49

Nee ik heb er 725,- voor betaald - de korting die ik altijd krijg van de shop. Haha 1000,- hell no ;)
Maar bij NI op de site staat hij voor 1000,- te koop, dus ik zie dat gewoon als de waarde van het product in principe :)

Exact, ik wil gewoon hebben waar ik voor betaal, lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend dat men dat wil maar oke, schijnbaar niet haha
Acid Rmc

Berichtdoor kobuz » 07 maart 2012, 11:19

Dan ben je er een stuk intensiever mee dan ik =). Ik snap wel dat je het volledige product wilt, maar ik zelf bijvoorbeeld nooit na gegaan zijn of het aantal gb wel klopt met wat op de doos staat ;).
kobuz

Berichtdoor Acid Rmc » 07 maart 2012, 13:27

Ik heb nu vast een hoekje in de woonkamer gemaakt ervoor, dan ga je er makkelijker mee "prullen" en ik had het al maanden liggen dat ik er niets mee kon doen -terwijl ik het wel wilde- omdat er andere dingen speelde dus ben de schade aan het inhalen ;)

Balletje ging rollen toen ik naar de eigenschappen vd HD keek en 120GB zag met 179 GB vrije ruimte, en dan gaat dan in me hoofd spelen en wil ik er op een gegeven moment het fijne van weten, als ik dat niet had gezien had ik er waarschijnlijk ook niet bij stil gestaan, er zit zoveel op best overweldigend eigenlijk maar iig, met vlagen tussendoor kan ik me er behoorlijk druk om maken hoe het nu zit (ik heb nu eenmaal de gewoonte dingen proberen -willen- te snappen enzo, meer een minpunt dan een pluspunt vaak maar oke) :)
Acid Rmc

Berichtdoor Acid Rmc » 08 maart 2012, 19:13

haah oke weer 3,9 GB ontdekt wat ze niet hebben geleverd, Retro Maschine MK2, staat niet op de hard disk ondanks ze dit wel adverteren en op de doos zetten, maar na navraag hoort dit gemaild te worden na registratie K8 maar heb nu al meerdere mensen gesproken die hem niet ontvangen hebben en hem pas kregen als ze er zelf om vroegen.

Hoezo misleidende informatie verschaffen :w
Ik wist het, het K8 Ultimate is nu definitief een SCAM!!!! ik ben niet gek, dit noemt men in de wet verduistering, simpelweg oplichterij dus!! :( , nu de rest nog uit zoeken wat ze achterhouden :p

Nu nog 41Gb zien te achterhalen en dan is het compleet, heb ik eindelijk waar ik voor betaald heb :D

Heb jij Retro Maschine MK2 wel ontvangen Kobuz?
Acid Rmc

Berichtdoor Acid Rmc » 08 maart 2012, 22:25

djsteve schreef:En ivm je hd vraag: ze laten vast wat plaats voor eigen samples, soft en projecten.

nope, na navraag , de HD is alleen voor installatie doeleinden, je kunt er geen data opzetten, dus 179GB vrije ruimte op de schijf waar je niks mee kunt :) Jammer, had wel handig geweest patterns e.d daar op op te slaan. En de downloads die je nadien per mail krijgt, nu heb je nog niet alles op 1 schijf als back up waar ze wel zo fier mee adverteren.

Maar genoeg gezeurd voor vandaag hierover door mij.
Acid Rmc

Volgende

Keer terug naar Produceer Software