kobuz schreef:Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt. Al deze tijd had je kunnen steken in het leren begrijpen van één van de vele opties die Komplete 8 Ultimate je te bieden heeft. Bedoel het niet lullig hoor, maar snappen doe ik het niet

Haha daar ben ik ook volop mee bezig hoor ,alleen ik wil graag alles in orde hebben, en zeker weten dat alles waar ik voor betaald ook werkt zoals het betaamd, dat kun je toch wel snappen

(en dat druk maken om dit is meer in de pauzes zeg maar, je kunt immers niet 24/7 met Maschine spelen)
Ik volg dagelijks een aantal uur les betreffende Maschine.
Ik heb de afgelopen (ruime) week geleerd Battery aan de Maschine pads te linken, time stretchen in Maschine zonder andere DAW, heel veel met Massive bezig geweest, Maschine als multitrack audiorecorder gebruiken, Maschine als multitrack sequenser gebruiken (16sporen per group), een hele dikke andere VST leren te gebruiken die ik ook had aangeschaft, en nog veeeeel meer, dus dat lijkt me aardig wat of niet voor een dikke week
Buiten zoveel mogelijk tussendoor beetje alle content van K8 aan het doornemen stukje bij stukje, en 1 track compleet af.
Over dat 150GB genoeg is: sounds en toepassingen heb je nooit genoeg, zo weet ik al dat de volgende aankoop Nexus 2 word

En al is het genoeg, ik wil gewoon zeker weten dat ik heb waar ik voor betaald heb, 150GB is wel veel maar de verkoopprijs van NI 1000,- euro is ook veel....
edit: ik heb tussendoor al een tiental extra soundpacks gedownload via andere bronnen btw

ik krijg zoveel tips van gratis soundpacks en die zijn ondanks die 150, 195 of 240GB altijd welkom in my crib
nog een keer edit: die kerel die me les geeft die heeft 6 of 7 harde schijven van 1 terrabite vol aan sounds en kits e.d dus haha nooooit genoeg als je er de smaak van te pakken hebt hehe, mijn 150GB valt daarbij in het niet