Controller op feesjes

Hier alle vragen gerelateerd aan midi controllers, van Hercules DJ Console tot aan de Xone:4D

Controller op feesjes

Berichtdoor RTTN » 31 maart 2012, 14:52

Hallo,

heb net al even liggen rondneuzen hier in dit topic maar vond geen onderwerp over controllers op feestjes.
Mijn vraag is of dit belachelijk is of niet, ofja handig om dit mee te nemen.

DJ Fresh, DJ Zedd nemen hun Traktor Kontrol S4 mee als ze ergens gaan spelen en ikzelf heb hier thuis een Kontrol S2 staan, maar ook een Pioneer DJM400 samen met 2x American Audio Radius 1000.

Is het aangeraden om mijn S2 mee te nemen op gigs? Gaan de mensen dit appreciëren dat er niet met hun materiaal gedraaid word? Zelf twijfel ik erover om mijn S2 mee te nemen aangezien ik hier toch redelijk mee vertrouwt ben en toch al aardige stukjes uit kan halen. Alles staat geprogrammeerd zoals ik het het liefst heb.
RTTN

Re: Controller op feesjes

Berichtdoor bambamstudio » 31 maart 2012, 15:17

Ik neem mijn S4 mee naar gigs, staat in mijn rider :)
Never let your wife prevent you from buying gear. A house will not buy a synth, but a synth can buy a house!
bambamstudio

Berichtdoor kobuz » 31 maart 2012, 15:22

Bij mij ook. Denk dat ze raarder kijken als je jouw radiussen meeneemt, dan wanneer je met een s2 aan komt zetten. Grote pop podia in Brabant doen er in ieder geval niet moeilijk over.
kobuz

Berichtdoor RTTN » 31 maart 2012, 15:27

kobuz schreef:Bij mij ook. Denk dat ze raarder kijken als je jouw radiussen meeneemt, dan wanneer je met een s2 aan komt zetten. Grote pop podia in Brabant doen er in ieder geval niet moeilijk over.

Ik denk dat je het een beetje verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel eigenlijk dat ik zowel met cd's als digitaal kan draaien op feesjes. Maar toch al hartstikke bedankt!
RTTN

Berichtdoor 076collin » 31 maart 2012, 15:31

ook al verschillende keren met mijn s2 op stap geweest in de korte tijd dat ik hem heb. Soms willen andere dj's nog wel eens een raar gezicht trekken of juist heel veel er over vragen, en vertellen dat hun nog wel graag beatmatchen... maar verder is het prima te doen

ik hang hem altijd op een leeg kanaal van de djm als die er is
Quality Counts! not quantity...
There's no place like 127.0.0.1
076collin
VIP member

Berichtdoor RTTN » 31 maart 2012, 15:38

076collin schreef:ook al verschillende keren met mijn s2 op stap geweest in de korte tijd dat ik hem heb. Soms willen andere dj's nog wel eens een raar gezicht trekken of juist heel veel er over vragen, en vertellen dat hun nog wel graag beatmatchen... maar verder is het prima te doen

ik hang hem altijd op een leeg kanaal van de djm als die er is

Ben ik ook van plan om te doen. Gewoon simpelweg S2 meenemen op stap met je laptop en eventueel ook cd's meenemen voor moest de boel niet werken, maar dat betwijfel ik sterk. Desnoods gewoon 1cd-speler uitpluggen en die kabeltjes simpel in je S2 stoppen, aansluiten op je laptop en de zaal platspelen. Is in principe hetzelfde als Timecode te draaien met je laptop, alleen hang je je er zelf je eigen controller aan, waar je het meest mee vertrouwd bent ;)
RTTN

Berichtdoor 076collin » 31 maart 2012, 16:27

altijd wel even checken of er plaats is! sommige plaatsen hebben ze mooi een booth ingebouwd en dan is er nauwelijks ruimte voor extra spulletjes.
076collin
VIP member

Berichtdoor kobuz » 31 maart 2012, 16:56

RTTN schreef:Desnoods gewoon 1cd-speler uitpluggen en die kabeltjes simpel in je S2 stoppen, aansluiten op je laptop en de zaal platspelen.

Ook erg handig inderdaad :). Moet zeggen dat ik tot nu toe meer positieve reacties dan negatieve heb gehad. Verder mogen ze van mij cdj2000's neerzetten als er geen plaats voor een S4 is, cd's branden wil ik eigenijk niet meer aan, maar wil best een usb stickie meenemen ;)
kobuz

Berichtdoor RTTN » 31 maart 2012, 17:35

Als je 1x de controllers van Native Instruments onder de knie hebt is het echt een genot!
RTTN

Berichtdoor 076collin » 31 maart 2012, 17:44

kobuz schreef:
RTTN schreef:Desnoods gewoon 1cd-speler uitpluggen en die kabeltjes simpel in je S2 stoppen, aansluiten op je laptop en de zaal platspelen.

Ook erg handig inderdaad :). Moet zeggen dat ik tot nu toe meer positieve reacties dan negatieve heb gehad. Verder mogen ze van mij cdj2000's neerzetten als er geen plaats voor een S4 is, cd's branden wil ik eigenijk niet meer aan, maar wil best een usb stickie meenemen ;)

gewoon 2 usbkabeltjes dan? :+
076collin
VIP member

Keer terug naar DJ Midi controllers