EKS Otus template thread (naar aanleiding van de tutorial)

Hier alle vragen gerelateerd aan midi controllers, van Hercules DJ Console tot aan de Xone:4D

EKS Otus template thread (naar aanleiding van de tutorial)

Berichtdoor Reind » 01 mei 2009, 01:27

Hier alle vragen met betrekking tot de midi mappings e.d. van de EKS Otus. Vragen per mail beantwoord ik dus ook niet meer aangaande deze zaak aangezien ik iedereen een beetje wil aanmoedigen de problemen met elkaar te delen cq op te lossen.
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.
Reind
Beheerder

Re: EKS Otus template thread (naar aanleiding van de tutorial)

Berichtdoor wantedvibes » 12 jun 2009, 11:26

beste

thx voor de mapping ( werkt zeer fijn )

Enkel de pitch die gaat up en down zeer snel ( heeft iets te maken met die 14 bit veronderstel ik ) niet bruikbaar dus
als ik hem op midi pitch wheel zet zonder ( inc ) gaat het beter maar net niet zo nauwkeurig als het zou moeten .

Hebben jullie ook enig idee of het nu beter is de audiodj4 van native te gebruiken dan interne geluidskaart otus ?
Klonk eigenlijk alletwee nog niet zoals het moet

Instellingen veronderstel ik ;)
Maar na 2 uurtjes te prullen wanhoop ik zeker nog niet
wantedvibes

Berichtdoor Royce » 12 jun 2009, 11:54

wantedvibes schreef:Enkel de pitch die gaat up en down zeer snel ( heeft iets te maken met die 14 bit veronderstel ik ) niet bruikbaar dus
als ik hem op midi pitch wheel zet zonder ( inc ) gaat het beter maar net niet zo nauwkeurig als het zou moeten .

Ik citeer de review:

Review Otus schreef:De “touch sensitive” fader op de Otus kan in 3 verschillende standen worden gezet, binnen deze standen heeft de fader een andere gevoeligheid, in stand 1 is het dus mogelijk om met 1 wipe over de fader het gehele gebied te doorkruisen terwijl in stand 3 je bij wijze van spreke 20 keer moet wrijven van boven naar beneden om van -8% naar +8% pitch te gaan. Omdat het pitchen met alleen de “touch sensitive fader” nog wel eens lastig wil zijn omdat je bijvoorbeeld moet schakelen tussen de bepaalde gevoeligheden is het veel verstandiger om bijvoorbeeld het rubber wiel rechts onderin een “fine pitch” mee te geven. Op deze manier kun je de touch sensitive strook gebruiken voor het grovere werk en in 1 stand laten staan en is het met de “fine pitch” optie mogelijk om bijvoorbeeld van een BPM waarde 128,02 naar BPM waarde 128,03 te gaan. Op deze manier kun je zo ontzettend precies pitchen dat het uit elkaar lopen van platen haast onmogelijk is.

Heb je de standenknop wel gebruikt? (klein knopje naast de touch fader..)
Heb met de Otus van Reind gewerkt (er vanuit gaande dat het dezelfde mapping is) en werkte goed!
Allen & Heath Xone:DX I Syrincs M3-220 DT I Dell Studio XPS 13 I Traktor PRO I Reloop RH-3500
Nu nog een nieuwe HP/Novation Launchpad en ik ben intens gelukkig!!

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!
Royce
Moderator

Berichtdoor Userkiller » 16 jun 2009, 18:53

hello ., i have some problem .. under on my home windows maschine with windows xp .. it works with 14 bit on the slider without problem .. but on my macbook pro .. osx 10.4.11 .. it dosent work .. when i totch the slider its spinning arround up and down .. thx for help .,

Tracktor Scratch Pro 1.1.2 .., Macbook Pro CD2 2,16 OSX 10.4.11 ..,

[mod edit] We zijn geen engels forum, maar een Nederlands forum. Dus kunnen je ook niet helpen.
Userkiller

Berichtdoor wantedvibes » 17 jun 2009, 22:45

Nee maar is wel zelfde probleem als het mijne en met zo n antwoorden ......
wantedvibes

Berichtdoor Reind » 19 jun 2009, 23:36

wantedvibes schreef:beste

thx voor de mapping ( werkt zeer fijn )

Enkel de pitch die gaat up en down zeer snel ( heeft iets te maken met die 14 bit veronderstel ik ) niet bruikbaar dus

Kan zijn dat er nog een foutje zit in de mapping die online staat, ik heb helaas mijn Otus even niet bij de hand maar wat je even moet checken is of de output binnen de editor van de Otus wel helemaal in orde is. Volgens mij zat daar namelijk een klein foutje in waardoor het niet meer lekker werkte met de laatste versie van Traktor.
AboutDJ is net als seks... je maakt 1 keer een fout en je zit er aan vast.
Reind
Beheerder

Berichtdoor Robb-W » 29 jul 2009, 07:53

Is er al iemand zo ver met mappen dat hij/zij weet hoe je led kan mappen?

Ik wil de verlichting van de 4 rotary's aan laten geven welke effectunits er aan staan, en heb ondertussen wel het een en ander geprobeerd, maar ik kom er niet helemaal uit..
Macbook pro - Traktor Pro/Ableton | 2 x Audiophony 2910 | Urei 1604 | EKS Otus | AKG K181DJ
Robb-W

Berichtdoor Royce » 29 jul 2009, 08:32

Het aansturen van verlichting doe je in een mapping bij 'interaction mode'. Die zet je op 'output'.
'Type of controller' staat dan op LED.

Je maakt dus een mapping voor een functie. Die 'duplicate' je. In die kopie wijzig je de interaction mode naar output.
9 van de 10 keer werkt het dan al. Soms moet je nog even met de 'controller-range' spelen..

Je hebt dan dus twee dezelfde mappings. Eén met de functie en één met 'interaction mode' op output.
Deze moeten allebei dezelfde CC message of Note hebben natuurlijk.

Zo werkt het bij een controller waar de LED dezelfde Note/CC heeft als de knop/rotary/fader. Bij de Reloop Digital Jockey dus.. Weet niet of het bij de Otus ook zo werkt.
Allen & Heath Xone:DX I Syrincs M3-220 DT I Dell Studio XPS 13 I Traktor PRO I Reloop RH-3500
Nu nog een nieuwe HP/Novation Launchpad en ik ben intens gelukkig!!

Die handleiding zit er niet voor niets bij!!
Royce
Moderator

Berichtdoor Robb-W » 29 jul 2009, 14:01

Dat heb ik geprobeerd. Ik kwam er alleen qua controller range nog niet uit. Vanavond maar eens wat verder onderzoeken.
Macbook pro - Traktor Pro/Ableton | 2 x Audiophony 2910 | Urei 1604 | EKS Otus | AKG K181DJ
Robb-W

Keer terug naar Midi controllers